“Σημείο Βρασμού”: Το μεγάλου μήκους μονοπλάνο του Φίλιπ Μπαραντίνι είναι ένας “εφιάλτης στην κουζίνα”

Ο Άντι, σεφ ενός διακεκριμένου εστιατορίου, φτάνει αργοπορημένος για να διαπιστώσει ότι όλα έχουν πάει πίσω λόγω μιας ξαφνικής επιθεώρησης από το υγειονομικό. Και τα προβλήματα δεν σταματούν εκεί. Μέσα στη διάρκεια μίας και μόνο βάρδιας, ο Άντι και οι υπόλοιποι εργαζόμενοι του εστιατορίου καλούνται να αντιμετωπίσουν παράλογους πελάτες, τσακωμούς ανάμεσα στο προσωπικό, ατυχήματα, τραυματισμούς, ανοιχτούς λογαριασμούς από το παρελθόν και όλα αυτά με τις παραγγελίες να τρέχουν και την κουζίνα να πρέπει να ανταπεξέλθει. Θα τα καταφέρει να ανταποκριθεί σε άλλη μια βραδιά εξοντωτικής πίεσης; Σε αυτήν την κουζίνα τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται…

Η ταινία ήταν υποψήφια για τα βραβεία Καλύτερης Ταινίας, Α’ Ανδρικού Ρόλου, Casting, Πρωτοεμφανιζόμενου Σεναριογράφου & Παραγωγού στα Βραβεία BAFTA 2022, απέσπασε τα βραβεία Β’ Γυναικείου Ρόλου. Casting, Φωτογραφίας και Ήχου στα British Independent Film Awards το 2021, ενώ συμμετείχε επίσημα στο Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι το 2021.

 

Συνέντευξη με τον σκηνοθέτη Φίλιπ Μπαραντίνι

 

Όταν γυρίσατε τη μικρού μήκους στην οποία βασίστηκε αυτή η ταινία, πιστεύατε ότι θα εξελιχθεί σε μεγάλου μήκους μονοπλάνο;

Λόγω της εμπειρίας μου, δουλεύοντας ως σεφ για 12 χρόνια, είχα την ιδέα να γυρίσω μια ταινία σε μια κουζίνα. Δεν είχα σκεφτεί το μέγεθός της παρά μόνο όταν αποφασίσαμε να γυρίσουμε τη μικρού μήκους σχεδόν σαν απόδειξη ότι μπορούσαμε να το κάνουμε. Η απόφαση για το μονοπλάνο πάρθηκε αφού μίλησα με τον διευθυντή φωτογραφίας και του είπα, «Θέλω να το γυρίσω ως κάτι ρεαλιστικό και κάπως χαοτικό, με τους διαλόγους να πατάνε ο ένας πάνω στον άλλο, με φρενήρη ρυθμό…

Διαβάστε   Μια Εποχή με το Όνομά σου...

Δυσκολευτήκατε να μετατρέψετε τη μικρού μήκους σε μεγάλου;

Με τον συνεργάτη μου, τον Τζέιμς Κάμινγκς, είχαμε πολλές ιδέες για το πώς να το κάνουμε. Μίλησα με τον Στίβεν Γκράχαμ που πρωταγωνιστεί στη μικρού μήκους και τον ρώτησα αν ενδιαφερόταν να κάνουμε το Σημείο Βρασμού μεγάλου μήκους, και απάντησε «Εννοείται». Μία ιδέα ήταν να ξαναγυρίσουμε τη μικρού μήκους αυτούσια ως τα πρώτα 20 λεπτά της νέας ταινίας και μετά να το συνεχίσουμε πιο συμβατικά με κοψίματα και μοντάζ κ.λ.π. Αλλά δεν με ενθουσίαζε αυτή η ιδέα. Το μονοπλάνο και το να είναι κάπως σαν βιωματική εμπειρία μας ενθουσίασε όλους – τους ηθοποιούς, εμένα και τον διευθυντή φωτογραφίας – οπότε έκατσα στο κρεβάτι μου ένα βράδυ και σκέφτηκα, «Πώς θα μπορούσαμε να γυρίσουμε μία μεγάλου μήκους σαν μονοπλάνο;» Για να απαντήσω στην ερώτησή σου, δεν είχαμε σκεφτεί ότι θα μπορούσε να γίνει μεγάλου μήκους μέχρι που είδαμε πόσο καλά τα πήγε η μικρού μήκους.

Στη μικρού μήκους ακολουθείτε μόνο τον χαρακτήρα του Στίβεν. Γιατί άλλαξε αυτό σε αυτή τη βερσιόν;

Το να ακολουθούμε μόνο τον Στίβεν θα μας περιόριζε αρκετά σε σχέση με το τι μπορούμε να δούμε και να κάνουμε γιατί θα μπορούσε να πάει μόνο σε συγκεκριμένα μέρη. Ως σεφ, δεν θα ήθελα να πάει σε όλα τα τραπέζια. Θα πήγαινε μόνο στα σημαντικά τραπέζια. Δεν θα πήγαινε πουθενά αλλού στο εστιατόριο. Οπότε βγάλαμε κάποιους κανόνες: δεν ήθελα να αφήσω το κοινό να πάρει ανάσα, οπότε ο κανόνας στη μικρού μήκους ήταν ότι δεν θα αφήναμε ποτέ τον Στίβεν, ο κανόνας στη μεγάλου μήκους όμως ήταν ότι πάντα θα ακολουθούσαμε κάποιον χαρακτήρα. Η κάμερα δεν μπορούσε να τριγυρνάει μόνη της. Έπρεπε πάντα να κινητοποιείται από κάποιον.

Διαβάστε   Έρχεται το πρώτο streaming φεστιβάλ του Cinobo!

Πόσες φορές υπολογίζατε να γυρίσετε το μονοπλάνο; Για πόσο καιρό είχατε κλείσει τους ηθοποιούς;

Αυτό κι αν ήταν πρόκληση! Αποφασίσαμε να προγραμματίσουμε 4 βράδια για να το γύρισμα. Θα το γυρίζαμε δύο φορές κάθε βράδυ. Διαδραματίζεται Μάρτιο οπότε έχει ακόμα λίγο φως έξω. Θα ξεκινούσαμε γύρω στις 6 το απόγευμα. Αλλά μετά άρχισε να γίνεται χαμός με τον κορονοϊό. Τη δεύτερη μέρα μαζεύτηκαν όλοι και είπαν ότι έχει αρχίσει να γίνεται πολύ κλειστοφοβικό και πολύ επικίνδυνο. Ήμασταν πάνω από 150 άτομα εκεί ταυτόχρονα. Οπότε τελικά είχαμε μόνο δύο μέρες γυρισμάτων.

Πώς σχεδιάσατε όλες τις κινήσεις της κάμερας;

Το έκανα πρόβα με τον διευθυντή φωτογραφίας κάθε μέρα για δύο εβδομάδες, πρώτα με το κινητό του και με μένα να τρέχω γύρω γύρω στο εστιατόριο και να παίζω όλους τους χαρακτήρες. Μετά φέραμε μια DSLR κάμερα. Μετά φτιάξαμε μια κατασκευή, κάτι σαν σακίδιο, για την κάμερα, που επέτρεπε στον καμεραμάν να έχει το σώμα της κάμερας στην πλάτη του, αλλά με τον φακό αποσπώμενο ώστε να μπορεί να τον χειρίζεται σαν DSLR, και το βάρος να μοιράζεται ομοιόμορφα σε όλο το σώμα του. Γυρίσαμε πολύ υλικό behind-the-scenes και ίσως κάνουμε ένα 30λεπτο ντοκιμαντέρ για να δείξουμε στον κόσμο τι περάσαμε!

 

Λίγα λόγια για τον σκηνοθέτη Φίλιπ Μπαραντίνι

Ο Φίλιπ είναι βραβευμένος σκηνοθέτης που ξεκίνησε την καριέρα του μπροστά από την κάμερα στο ποδοσφαιρικό δράμα του καναλιού Sky, Dream Team. Στη συνέχεια εμφανίστηκε σε πληθώρα ταινιών και τηλεοπτικών σειρών όπως τα Band of Brothers (HBO), Ned Kelly (Universal Pictures), Chernobyl (HBO). Τα τελευταία χρόνια ο Φίλιπ ακολουθεί το πάθος του για τη συγγραφή και τη σκηνοθεσία κι έχει  καταξιωθεί στον χώρο για τη σκηνοθετική του ικανότητα. Κάποιες από τις ταινίες του είναι τα Seconds Out (μικρού μήκους), Boiling Point (μικρού μήκους γυρισμένο σε μία λήψη), Villain (το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του). Η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Boiling Point (η εξέλιξη της ομώνυμης μικρού μήκους ταινίας του) είναι επίσης γυρισμένη σε μονοπλάνο, χωρίς κανένα cut για 90 λεπτά. Φέτος προβλήθηκε στο BBC η πρώτη του τηλεοπτική σειρά με τίτλο The Responder, με τον Μάρτιν Φρίμαν.

Διαβάστε   "Best of Agatha Christie": Το Cinobo παρουσιάζει τις σημαντικότερες κινηματογραφικές μεταφορές των πιο αγαπημένων βιβλίων της βασίλισσας του αστυνομικού μυθιστορήματος

 

Boiling Point (Σημείο Βρασμού, 2021)

Σκηνοθεσία: Philip Barantini

Ηθοποιοί: Stephen Graham, Vinette Robinson, Alice Feetham, Jason Flemyng, Hannah Walters

Διάρκεια: 92′

Η ταινία θα είναι διαθέσιμη σε streaming από το Cinobo από τις 10 Μαρτίου 2022