Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές

Στο πιο διαχρονικό κινηματογραφικό αστυνομικό μυστήριο, το «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές» έχει ως ήρωα του, το διάσημο ντετέκτιβ Ηρακλή Πουαρό (Κένεθ Μπράνα), ο οποίος προσπαθεί να λύσει ένα από τα πιο αλλόκοτα εγκλήματα στην ιστορία.

Μετά τον σοκαριστικό φόνο ενός πλούσιου επιχειρηματία σε ένα πολυτελές ευρωπαϊκό τρένο, ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Πουαρό πρέπει να χρησιμοποιήσει κάθε μέσον προκειμένου να αποκαλύψει ποιος από όλους τους εκλεκτούς επιβάτες του τρένου είναι ο δολοφόνος, πριν ο τελευταίος ξαναχτυπήσει.

Το μυθιστόρημα της Αγκάθα Κρίστι, «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές», κυκλοφόρησε το 1934 και θεωρείται, μέχρι και σήμερα, μία από τις πιο ιδιοφυείς ιστορίες που έχουν γραφτεί ποτέ, ενώ κερδίζει συνεχώς νέους αναγνώστες. Η απόδοση από τον Κένεθ Μπράνα, καθώς και το μοναδικό cast, φτιάχνουν μια ενδιαφέρουσα ατμόσφαιρα μυστηρίου σε κάθε δευτερόλεπτο που περνάει.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ

«Η Αγκάθα Κρίστι είναι εξαιρετική στο να εμβαθύνει στους χαρακτήρες της, να τους κάνει ξεχωριστούς και ιδιαιτέρως πιστευτούς. Στο «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές» υπάρχει επιπλέον η αίσθηση της πολυτέλειας και της χλιδής, υπάρχει το χιόνι. Υπάρχει η κομψότητα και ο ρομαντισμός στην τρίτη ηλικία. Και, φυσικά, υπάρχει ένας φόνος», λέει ο Κένεθ Μπράνα.

Όλα, βέβαια, ξεκινούν με την ιστορία. Αλλά για να γίνει μία ταινία, πρέπει πρώτα οι παραγωγοί να έχουν τα πνευματικά δικαιώματα του βιβλίου, και για τους παραγωγούς Μαρκ Γκόρντον και Σάιμον Κίνμπεργκ, η διαδικασία αυτή κράτησε περίπου πέντε χρόνια. Μόλις έβαλαν στην ομάδα τους και τον Ρίντλεϊ Σκοτ, έπρεπε να βρουν και τον τέλειο σεναριογράφο. Όταν ο σεναριογράφος Μάικλ Γκριν («Λόγκαν», «Blade Runner: 2049»), ο οποίος έτσι κι αλλιώς είναι φανατικός θαυμαστής της Αγκάθα Κρίστι και παλιός συνεργάτης του Ρίντλεϊ Σκοτ, κλήθηκε να αναλάβει τη δουλειά, όλα μπήκαν στη θέση τους. Ο Ρίντλεϊ Σκοτ, που λατρεύει την κινηματογραφική εκδοχή του βιβλίου από τον Σίντεϊ Λουμέτ το 1974, καθώς και το ίδιο το βιβλίο, βρήκε υπέροχη την ευκαιρία που του δόθηκε να το ανακαλύψει με νέα ματιά και να το αποδώσει όσο καλύτερα γίνεται, ώστε να αγγίξει το σύγχρονο κοινό.

Διαβάστε   Νέος Διευθυντής στη Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

Ο Κένεθ Μπράνα είναι γνωστός για την αγάπη του στην κλασσική λογοτεχνία και αμέσως θεωρήθηκε ο ιδανικός σκηνοθέτης. «Νομίζω ότι η 20th Century Fox ήξερε ακόμη και το πάθος μου για τα τρένα», λέει αστειευόμενος ο Κένεθ Μπράνα. «Ήθελα τόσο πολύ να κάνω αυτή την ταινία και μόλις διάβασα το σενάριο του Μάικλ Γκριν, βεβαιώθηκα εντελώς, κυρίως επειδή κατάφερε να αποδώσει εξαιρετικά το βάθος κάθε χαρακτήρα και την σκοτεινή ιδέα πίσω από κάθε εκδικητικό κίνητρο. Ο Γκριν, μέσα από το σενάριο και με εξαιρετικά κομψό και σοφιστικέ τρόπο, ερευνά τη θλίψη, την απώλεια και την εκδίκηση».

O Μπράνα εξηγεί γιατί ήταν εντελώς φυσιολογικό γι’ αυτόν να σκηνοθετήσει και να παίξει τον Πουαρό: «Στην πραγματικότητα, και ο Πουαρό είναι σκηνοθέτης. Σκηνοθετεί τους πρωταγωνιστές του εγκλήματος και, ενστικτωδώς, προσπαθεί να βρει τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να γίνει πιο συγκεκριμένος, ώστε να δημιουργήσει το κατάλληλο κλίμα για κάθε ανάκριση».

Μεγάλη σημασία έδωσε ο Μπράνα στην επιλογή των ηθοποιών του. Ο υποψήφιος για Όσκαρ, Τζόνι Ντεπ, σχολιάζει: «Η ταινία περιλαμβάνει οτιδήποτε θα περίμενε κάποιος από την Αγκάθα Κρίστι. Θάνατο, φόνο, ενδιαφέροντες χαρακτήρες και μία περίεργη, συχνά glam, κατάσταση – όλα αυτά τα στοιχεία συνυπάρχουν σε ένα πανέμορφο σκηνικό».

Ο υποψήφιος για Όσκαρ, Γουίλεμ Νταφόε, δηλώνει ότι αυτό που τον τράβηξε περισσότερο από όλα στην ταινία ήταν το καλογραμμένο σενάριο και η τέλεια ισορροπία που αποδόθηκε στους χαρακτήρες. «Η ταινία έχει μία εξαιρετική οπτική και είναι διασκεδαστική, ενώ παράλληλα έχει κι ένα ηθικό δίλλημα».

Όταν ο Τζος Γκαντ διάβασε το σενάριο, ήθελε να συμμετέχει στην ταινία αμέσως. «Είχα διαβάσει μόνο τις είκοσι πρώτες σελίδες του σεναρίου και τηλεφώνησα στον ατζέντη μου και του είπα ότι θέλω να λάβω μέρος στην ταινία ακόμη κι αν πρέπει να κάνω τον βοηθό του βοηθού. Για εμένα, κάτι τόσο έξυπνο, τόσο επικό, κάτι που θυμίζει τη χρυσή εποχή του χολιγουντιανού σινεμά, είναι εντελώς συναρπαστικό».

 Η βραβευμένη με Όσκαρ, Πενέλοπε Κρουζ, δηλώνει εντυπωσιασμένη από τον σκηνοθετικό τρόπο του Μπράνα: «αυτό που κάνει σκηνοθετικά είναι σχεδόν υπνωτιστικό. Φτιάχνει μία ταινία που θα μπει στο μυαλό του θεατή και θα τον αιχμαλωτίσει. Είναι σαν να κάνει μάγια».

 

Movie Trivia

  • Ο πολυαγαπημένος χαρακτήρας του Ηρακλή Πουαρό είναι ένας από τους διασημότερους χαρακτήρες στα βιβλία της Αγκάθα Κρίστι. Πιο συγκεκριμένα, τον συναντάμε σε 33 μυθιστορήματα και 50 νουβέλες.
  • Προκειμένου να αποδώσει τέλεια τον χαρακτήρα του Πουαρό, ο Κένεθ Μπράνα ξεκίνησε την έρευνά του ένα χρόνο πριν γίνουν τα γυρίσματα της ταινίας, διαβάζοντας όλα τα βιβλία με πρωταγωνιστή τον Πουαρό.
  • Η ταινία γυρίστηκε σε φιλμ και όχι ψηφιακά, και μάλιστα στα 65 χιλιοστά, προκειμένου η κινηματογραφική εμπειρία του θεατή να είναι απογειωτική.
  • Το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας γυρίστηκε στα Longcross Studios στο Λονδίνο. Το βουνό που έφτιαξε ο Τζιμ Κλέι έχει ύψος 11 μέτρα, ενώ μέσω της ψηφιακής επεξεργασίας, δίνει την αίσθηση ενός τεράστιου όρους.
  • Ο πολυβραβευμένος κι ελληνικής καταγωγής Διευθυντής Φωτογραφίας, Χάρης Ζαμπαρλούκος, βρέθηκε στη Νέα Ζηλανδία πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα, προκειμένου να τραβήξει πολύωρο υλικό από ένα τρένο που διέσχιζε το βουνό.
Διαβάστε   "Οι Σκιές του Μπρούκλιν": μια ατμοσφαιρική επιστολή στη Νέα Υόρκη μέσα από διαχρονικά θέματα κουλτούρας και φυλετικών διακρίσεων

 

Η ταινία βγήκε στους κινηματογράφους στις 9 Νοεμβρίου

Σκηνοθεσία: Κένεθ Μπράνα

Σενάριο :Μάικλ Γκριν

Παραγωγή: Ρίντλεϊ Σκοτ, Μάρκ Γκόρντον, Σάιμον Κίνμπεργκ, Κένεθ Μπράνα, Τζούντι Χόφλαντ, Μάικλ Σάιφερ

Ηθοποιοί: Κένεθ Μπράνα, Τομ Μπέιτμαν, Λούσι Μπόιντον, Ολίβια Κόλμαν, Πενέλοπε Κρουζ, Γουίλεμ Νταφόε, Τζόνι Ντεπ, Τζούντι Ντεντς, Τζος Γκαντ, Μανουέλ Γκαρσία-Ρούλφο, Ντέρεκ Τζακόμπι, Μαρουάν Κενζάρι, Λέσλι Όντομ Τζούνιορ, Μισέλ Φάιφερ, Σεργκέι Πολούνιν, Ντέιζι Ρίντλεϊ

Φωτογραφία: Χάρης Ζαμπαρλούκος

Μοντάζ: Μικ Όντσλεϊ

Σχεδιασμός παραγωγής: Τζιμ Κλέι

Μουσική: Πάτρικ Ντόιλ