Overlord

Λίγες μόλις ώρες πριν την απόβαση στη Νορμανδία, μια ομάδα Αμερικανών αλεξιπτωτιστών πέφτει στην κατεχόμενη από τους Ναζί Γαλλία για να πραγματοποιήσει μια αποστολή που είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία της εισβολής. Στόχος τους η ανατίναξη ενός ραδιοφωνικού πύργου στην κορυφή μιας οχυρωμένης εκκλησίας. Όμως για να το καταφέρουν, θα πρέπει να μπουν σε ένα μυστηριώδες εργαστήριο των Ναζί που βρίσκεται κάτω από την εκκλησία και εκεί θα έρθουν πρόσωπο με πρόσωπο με εχθρούς που κανείς στον κόσμο δεν είχε αντικρίσει ξανά… Από τον παραγωγό Τζέι Τζέι Έιμπραμς, το Overlord είναι μια συναρπαστική περιπέτεια δράσης με απρόσμενη και φρικιαστική τροπή που ανεβάζει τους παλμούς.

 

Η παραγωγή

«Όλα ξεκίνησαν με το απίστευτο σενάριο που έγραψε ο Μπίλι Ρέι», λέει ο παραγωγός της ταινίας και ιδρυτής της εταιρείας Bad Robot, Τζέι Τζέι Εϊμπραμς και συνεχίζει «Αυτό που λάτρεψα αμέσως είναι το γεγονός ότι πήρε μια κλασική ιστορία για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και τη μετέτρεψε σε μια ταινία τρόμου. Είναι μοναδικό μίγμα. Η ιδέα να συνυπάρχουν δύο τόσο διαφορετικά είδη ταινιών, οδηγεί σε ένα συναρπαστικό αποτελέσμα». Η ισορροπία ανάμεσα σε αυτά τα δύο είδη σύμφωνα με τον παραγωγό μπορεί να έρθει μέσω των χαρακτήρων γι’αυτό και η αρχική ιδέα ήταν στο πρώτο μισό της ταινίας το κοινό να γνωρίσει καλά τους χαρακτήρες και μετά σιγά σιγά να «μπει» στο κομμάτι του τρόμου και του θρίλερ έχοντας ήδη δεθεί με τους ήρωες.

 

Ο σκηνοθέτης και το σεναριογραφικό δίδυμο

Η ομάδα της Bad Robot εντυπωσιασμένη από την ταινία «Ο Νόμος της Σιωπής» (2014) που αποτέλεσε και το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Αυστραλού κινηματογραφιστή Τζούλιους Έιβερι τον προσέγγισε για το Overlord. «Ήταν φανταστική ταινία και πολύ δυναμική δίνοντας ταυτόχρονα στους θεατές ένα λόγο να νοιάζονται για τους ήρωες. Επίσης μας άρεσε η κλίση του Τζούλιους στο είδος του θρίλερ και όχι του τρόμου και ήμασταν σίγουροι ότι θα έδινε στο Overlord την δυναμική που χρειάζεται», λέει ο Κόεν. Ο Έιβερι, μεγάλος θαυμαστής των Έιμπραμς και Bad Robot, θυμάται «Με ρώτησαν τι θέλω να κάνω στο μέλλον και μου έδειξαν κάποια σενάρια που τους άρεσαν πολύ. Το πρώτο που μου τράβηξε την προσοχή ήταν το Overlord. Με ενθουσίασε γιατί δεν είχα ξαναδιαβάσει κάτι ανάλογο και ήταν πολύ διαφορετικό από ό,τι είχα κάνει μέχρι τότε».

«Ο Μπίλι Ρέι και ο Μαρκ Σμιθ είναι εξαιρετικοί σεναριογράφοι σε πολλά διαφορετικά είδη ταινιών και είμαστε τυχεροί που συνεργαστήκαμε και με τους δύο στο Overlord. Το σενάριο έφτασε στο σημείο που όλοι είπαμε πως είναι ακριβώς η ταινία που θέλουμε να δούμε και αυτό σήμαινε ότι δεν θα χρειαζόταν να κάνουμε αλλαγές κατά τα γυρίσματα», σχολιάζει ο Έιμπραμς. Μένοντας πιστός στα ανθρωποκεντρικά σενάρια της Bad Robot, ο Σμιθ αφιέρωσε πολύ χρόνο στη σκιαγράφηση των πρωταγωστικών χαρακτήρων.

Διαβάστε   Παράδεισος

 

Οι καλοί και οι κακοί

«Όταν ξεκινήσαμε τις οντισιόν για το καστ σκέφτηκα ότι αν θέλουμε να είμαστε ιστορικά σωστοί οι αλεξιπτωτιστές θα έπρεπε να είναι όλοι τους λευκοί, μιας και τότε οι μονάδες ήταν διαχωρισμένες. Αλλά αν και στην τότε πραγματική ζωή μπορεί να μην ήταν μεικτές οι μονάδες αντίστοιχα σίγουρα δεν υπήρχαν τέρατα που παραμόνευαν κάτω από τις εκκλησίες. Έτσι αποφασίσαμε να έχουμε ανοιχτές τις πιθανότητες για όλους και έτσι βρήκαμε το ιδανικό μας καστ. Μπορεί να μην είναι ιστορικά σωστό αλλά είναι απίστευτα απολαυστικό», δηλώνει ο Έιμπραμς.

Για τον πρωταγωνιστικό ρόλο του στρατιώτη Μπόις οι παραγωγοί επέλεξαν τον Γιόβαν Αντέπο. «Είναι εύκολο να ταυτιστείς μαζί του. Όταν τον κοιτάς μπορείς να φανταστείς ότι είναι ένα απλό παιδί που βρίσκεται σε μια πολύ περίεργη ιστορία που δεν μπορεί να καταλάβει», σχολιάζει ο Έιμπραμς. Για τον ίδιο τον Αντέπο ήταν επίσης ακριβώς αυτό που ήθελε. «Προτιμώ τους χαρακτήρες που παρουσιάζονται σαν αουτσάιντερ. Ο Μπόις δεν ταιριάζει με τους υπόλοιπους στρατιώτες. Στην αρχή απορείς αν θα επιβιώσει. Αλλά αυτό ακριβώς είναι το γοητευτικό σε αυτόν», λέει ο Αντέπο για τον χαρακτήρα που υποδύεται.

Στην αντίθετη ακριβώς πλευρά βρίσκεται ο Φορντ, που τον υποδύεται ο Γουάιατ Ράσελ, ένας πεπειραμένος ειδικός στα εκρηκτικά υλικά που έχει συναντήσει τη φρίκη του πεδίου μάχης πολλές φορές στη ζωή του. «Για τον Φορντ ψάχναμε κάποιον που να “τρομάζει” αρχικά το κοινό, κάποιον δυνατό και κάποιες φορές απότομο. Στον Γουάιατ βρήκαμε όσα όσα ψάχναμε», λέει Γοο Έιμπραμς.

Η Ματίλντ Ολιβιέ υποδύεται την Κλόε, μια ορφανή κοπέλα που προσφέρει στέγη στους αμερικανούς στρατιώτες με όλο το θάρρος που έχει αψηφώντας τον κίνδυνο των Ναζί που έψαχναν πόρτα πόρτα τα σπίτια. «Η Ματίλντ είναι εκπληκτική. Μπορεί να γίνει φανταστική ηθοποιός σε ταινίες δράσης αν το θέλει», σχολιάζει ο παραγωγός.

Μια ιστορία δράσης όμως δεν θα είχε νόημα χωρίς έναν πολύ καλό.. κακό. Ο Πίλου Άσμπεκ υποδύεται ένα στέλεχος των SS, τον Γουάφνερ έναν επικά κακό που ανήκει στον πάνθεον των Ναζί. «Όταν είσαι ο καλός πρωταγωνιστής μπορεί να γίνει και λίγο βαρετό, γιατί πρέπει να είναι πάντα σωστός, ενώ όταν είσαι ο κακός μπορείς να πάρεις τις πιο τρελές αποφάσεις και να υπερβάλλεις», σχολιάζει ο Πίλου.

Διαβάστε   Το Κύμα

 

Η προετοιμασία, η δράση και τα τέρατα

Για την προετοιμασία των ηθοποιών προστέθηκε στην ομάδα ο Φρέντι Τζο Φάρνσγουορθ, ένας πρώην αμερικανός πεζοναύτης. Οι ηθοποιοί ξεκίνησαν άμεσα την απαιτητική προπόνηση η οποία τους προετοίμασε για το στρες και το άγχος της μάχης που θα έπρεπε να «ξαναζήσουν» στις σκηνές της ταινίας. «Οι ηθοποιοί κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης δεν είχαν πρόσβαση στα κινητά τους, σε τηλεόραση ή στις ανέσεις της καθημερινής τους ζωής. Χτίστηκε ένας ισχυρός δεσμός μεταξύ τους. Όταν τελείωσε όλο αυτό είχαν ζήσει μια μοναδική εμπειρία που τους άλλαξε τη ζωή», λέει ο σκηνοθέτης.

Ενώ το σενάριο εξελισσόταν και άλλαζε, η μόνη σκηνή που δεν άλλαξε ποτέ ήταν η έναρξη της ταινίας στην οποία γνωρίζουμε για πρωτη φορά τους πρωταγωνιστές λίγο πριν πηδήξουν από ένα αεροπλάνο. « Η σκηνή αυτή σε ρίχνει στην ταινία με έναν σχεδόν φρικιαστικό τρόπο», σχολιάζει ο Κόεν. «Κατασκευάσαμε το εσωτερικό και το εξωτερικό ενός C-47 και το βάλαμε σε μια σταθερή βάση ώστε να μπορούμε να το κινούμε πάνω, κάτω, να το ταρακουνάμε και να το περιστρέφουμε με όποιο τρόπο θέλουμε», προσθέτει ο σκηνοθέτης.

Όσο για τους δεύτερους πρωταγωνιστές της ταινίας, τα τέρατα, είναι και αυτά εξίσου αληθινά με τους ηθοποιούς αφού δεν είναι αποτέλεσμα ψηφιακής επεξεργασίας. «Είχαμε ατελείωτες συζυτήσεις για την εμφάνιση των τεράτων. Ένα από τα αγαπημένα μου στοιχεία στην ταινία είναι αυτό το απόκοσμο και παράξενο τέρας που κυνηγάει τους ήρωες όταν κινούνται κάτω από τη γη», λέει ο Έιμπραμς. Μετά από πολλούς πειραματισμούς και δοκιμές, από διάφανο δέρμα μέχρι κόκκαλα που μπορούσαν να σπάνε και να ξαναενώνονται, κατέληξαν στην τελική μορφή τους. «Το να βλέπεις τα τέρατα στην πραγματικότητα ήταν απίστευτο και τρομακτικό επίσης», σχολιάζει ο Αντέπο για την πρωτόγνωρη εμπειρία του.

Διαβάστε   Η ληστεία του αιώνα

 

Overlord

Σκηνοθεσία: Τζούλιους Έιβερι

Ηθοποιοί: Γιόβαν Αντέπο, Γουάιατ Ράσελ, Πιλού Άσμπεκ, Ματίλντ Ολιβιέ, Τζον Μάγκαρο,  Τζέικομπ Άντερσον, Ντόμινικ Άπλγουϊτ

Διάρκεια: 110΄

Η ταινία θα κάνει πρεμιέρα στις ελληνικές αίθουσες την Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2018