“Cavewoman”: Η σύγχρονη “Ηλέκτρα” του Σπύρου Σταθουλόπουλου έκανε πρεμιέρα στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Κατά τη διάρκεια της ναζιστικής εισβολής στην Ελλάδα, μια αντάρτισσα ξεκινά μια επιχείρηση εκδίκησης για να δολοφονήσει τη μητέρα της, στο όνομα του Θεού.

Το Cavewoman είναι η τρίτη ταινία του σκηνοθέτη Σπύρου Σταθουλόπουλου, η οποία είναι εμπνευσμένη από την Ηλέκτρα του Ευριπίδη. Η ταινία προβάλλεται στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στην ενότητα Ξεπερνώντας τα Σύνορα, την Κυριακή 6 Νοεμβρίου στις 13:00, στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης στο Λιμάνι, ενώ από τις 5 – 13 Νοεμβρίου είναι διαθέσιμη online στο online.filmfestival.gr. Ο σκηνοθέτης θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη.

Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Αγγελική Παπούλια και Ewen Bremner.

Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη Σπύρο Σταθουλόπουλο, “πέραν της μελέτης της ανθρώπινης δράσης που κατευθύνεται από τον φονταμενταλισμό, αυτό που εκτιμώ ιδιαίτερα στην Ηλέκτρα του Ευρυπίδη είναι πως, παρά την αρχική της σύλληψη ως χειρόγραφο που προοριζόταν για δραματοποίηση, μοιάζει να είναι και ανεξάρτητο της δραματοποίησης ή της κινηματογραφικής δραματοποίησης προκειμένου να υλοποιηθεί. Όπως ένα μυθιστόρημα, επιτρέπει στη φαντασία του θεατή να δημιουργήσει εκείνη το μεγαλύτερο κομμάτι αυτής της υλοποίησης. Προκαλώντας τη φαντασία, η Ηλέκτρα αποκλείει ή υπονοεί τις περισσότερες εικόνες σεξ και βίας. Για μια κινηματογραφική μεταφορά, ωστόσο, η διατήρηση της βάσης του διαλόγου που υπάρχει στο χειρόγραφο προκειμένου να δημιουργηθούν αυτές οι εικόνες θα ήταν αντι-κινηματογραφικό, εκτός εάν ένα άλλο είδος ήχου καθιερωθεί ως βάση, όπως ένας ατμοσφαιρικός ήχος. Επομένως, δημιουργώντας μια ταινία που πρόκειται ουσιαστικά για μια ψυχολογική ψευδαίσθηση, οι περισσότερες εικόνες στο Cavewoman είναι εκτός εικόνας και ο ατμοσφαιρικός της ήχος επιτρέπει στον θεατή να φανταστεί το σύμπαν που περιβάλλει την εκδικητική κόρη η οποία λαχταρά να δολοφονήσει τη μητέρα της στο όνομα του Θεού”.

Λίγα λόγια για τον σκηνοθέτη Σπύρο Σταθουλόπουλο

Διαβάστε   Οι ταινίες της εβδομάδας στις αίθουσες του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η ταινία, που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ των Καννών στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών, αποτυπώνει την αληθινή ιστορία μιας μητέρας στην ύπαιθρο της Κολομβίας που μετατράπηκε σε ωρολογιακή βόμβα. Το Μετέωρα (2012), η δεύτερη ταινία του, διαγωνίστηκε για την Χρυσή Άρκτο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου. Η ταινία, που διαδραματίζεται στις μονές της παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO, πραγματεύεται την απαγορευμένη ιστορία αγάπης ανάμεσα σε έναν νεαρό Έλληνα ορθόδοξο μοναχό και μια μεγαλύτερη Ρωσίδα ορθόδοξη μοναχή. Το Killinh Klaus Kisnki (2016) επιλέχθηκε στο Clermont-Ferrand και πρόκειται για μια αναδημιουργία της ταινίας του Fitzcarraldo (1982).