26ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Busan: Αξιοζήλευτα βραβεία σε υπέροχες ταινίες…

Γράφει ο Νίκος Αλέτρας

Το 26ο Φεστιβάλ του Μπουσάν ανακοίνωσε τους ισόπαλους νικητές στις δύο πιο σπουδαίες διαγωνιστικές του ενότητες: το τμήμα New Currents για τα αναδυόμενα ταλέντα της Ασίας και το Kim Jiseok showcase για ταινίες ήδη καταξιωμένων σκηνοθετών.

Το κορεάτικο The Apartment With Two Women και το κινέζικο Farewell, My Hometown, (και τα δύο πρωτοεμφανιζόμενων σκηνοθετών) μοιράστηκαν το Βραβείο New Currents.

Tο πυγμαχικό δράμα του Brillante Mendoza Gensan Punch μοιράστηκε το Βραβείο Kim Jiseok, εξίσου με το φιλμ του Aparna Sen The Rapist. Στην ίδια διαγωνιστική ενότητα, εύφημο μνεία απέσπασε το The Bargain, του κινέζου Wang Qi.

Οι ανακοινώσεις έγιναν το πρωί της Παρασκευής σε συνέντευξη τύπου κατά την οποία οι διοργανωτές του 26ου Φεστιβάλ του Busan έθιξαν θέματα (στο πλαίσιο της αυτοκριτικής τους ανάλυσης!), όπως τα επίπεδα συμμετοχής του κοινού, δύο προβολές που καθυστέρησαν λίγα λεπτά να ξεκινήσουν (!!) καθώς και το νέο πρόγραμμα προβολών της κοινότητας των σινεφίλ του φεστιβάλ.

Οι διοργανωτές επιβεβαίωσαν ότι μόνο ένας (!) επισκέπτης βρέθηκε θετικός στον COVID-19 ενώ βρισκόταν στο Busan. Το προσωπικό του φεστιβάλ θα υποβληθεί σε επιπλέον δύο εβδομάδες πρόσθετων test. Ο αριθμός των ξένων επισκεπτών ήταν απελπιστικά χαμηλός (μόλις 60!), αν και αυτό ήταν μια αύξηση σε σύγκριση με το 2020.

Στην τελική τους έκθεση, οι διοργανωτές είπαν ότι αν και οι θέσεις των αιθουσών ήταν περιορισμένες στο 50% της κανονικής χωρητικότητας, η χωρητικότητα στις προβολές άγγιξε το 80% και ότι το φεστιβάλ υποδέχτηκε τελικά 76.000 θεατές. Στη νέα ενότητα On Screen, στην οποία προβλήθηκαν επεισόδια τριών σειρών που θα κάνουν πρεμιέρα σε δημοφιλείς VoD πλατφόρμες, οι παραστάσεις ήταν sold out.

Διαβάστε   “Abduction”: τελικά, ο Τέιλορ Λότνερ δεν είχε καμιά σχέση με τον Ρίβερ Φοίνιξ…

Οι εκδηλώσεις και οι προβολές στην Αγορά του φεστιβάλ αυξήθηκαν σε σύγκριση με την πρώτη περσινή φορά αφού πλέον καθιερώθηκε ως ένα- σε μεγάλο βαθμό – διαδικτυακό γεγονός. Οι εγγραφές στο site της Αγοράς αυξήθηκαν από 885 το 2020 σε 1.479 το 2021. Υπήρχαν 200 διαδικτυακά περίπτερα, αυξημένα κατά 94 σε σχέση με πέρυσι. Το τμήμα E-IP Pitching ήταν ιδιαίτερα στιβαρό. Περιείχε 45 επιλογές (από την Κορέα, την Ιαπωνία και την Ταϊβάν) και οργάνωσε 216 διαδικτυακές συναντήσεις και άλλες 608 δια ζώσης εκ του σύνεγγυς.

Μιλώντας στο wrap event, ο νέος επικεφαλής της αγοράς Oh Seok-geun είπε ότι ενώ είναι πρόθυμος το επόμενο έτος να επιστρέψει στις δια ζώσης εκδηλώσεις, ένα ψηφιακό ή υβριδικό περιβάλλον είναι πιθανό να διατηρηθεί. Όλα τα στοιχεία (ταινίες και εκδηλώσεις) της φετινής διαδικτυακής αγοράς θα παραμείνουν διαθέσιμα μέχρι το τέλος του μήνα.

Το φεστιβάλ έκλεισε την Παρασκευή το απόγευμα με την προβολή της κινέζικης βιογραφικής ταινίας Anita του Longman Leung.

Ακολουθούν τα βραβεία του φεστιβάλ:

New Currents

“Farewell, My Home Town” dir. Wang Er Zhuo (China) (joint winner)

και

“The Apartment With Two Women” dir. Kim Se-in (South Korea) (joint winners)

Kim Jiseok Award

“The Rapist” dir. Aparna Sen (Joint winner)

“Gensan Punch” dir. Brillante Mendoza (Joint winner)

Special mention: “The Bargain” dir. Wang Qi (China)

BIFF Mecenat Award (documentary films)

Korea section: “206: Unearthed” Dir. Heo Chul-nyung (Korea-Thailand)

Asia section: “Self Portrait: Fairy Tale in 47KM” dir. Zhang Mengqi (China)

Sonje Award (short films)

“A Winter Glove” Dir Lee Hyeonju (Korea) (Joint winner)

“The Sea Calls for Me” Dir. Tumpal Tampubolon (Indonesia) (Joint winner)

Διαβάστε   Μια αιωνιότητα και ένας αιώνας: Μπέργκμαν 1918-2018

Special mention: “Sarira” Dir. Li Mingyang (China)

Actor of the Year Award

Kwon Daham in “Through My Midwinter” (Korea)

Actress of the Year Award

Im Jee-ho in “The Apartment With Two Women (Korea)

KB New Currents Award (audience prize)

“The Apartment With Two Women” Dir. Kim Se-in (Korea)

Flash Forward Audience Award

“Mass” Dir. Fran Kranz (U.S.)