Χιου Τζάκμαν: στα 1850, η ιδέα της διασκέδασης θεωρούνταν οριακά σατανική…

Ο Αυστραλός σκηνοθέτης, Μάικλ Γκρέισι, πραγματοποιεί το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με το «The Greatest Showman», μία ιστορία που, χρησιμοποιεί ποπ τραγούδια, αστραφτερούς χορούς και την εξύμνηση της δύναμης που αντλεί κανείς από την καλλιτεχνία, την αγάπη και την πίστη στον εαυτό του. Ο Γκρέισι συνενώνει νέα κομμάτια από τους βραβευμένους με Όσκαρ στιχουργούς, Μπεντζ Πέισεκ και Τζάστιν Πολ (La La Land), με ένα καστ, του οποίου ηγείται ο υποψήφιος για Όσκαρ, Χιου Τζάκμαν.

Μπορεί ο Φ.Τ. Μπάρνουμ να ζούσε πάνω από έναν αιώνα πριν, αλλά για τον Γκρέισι, ήταν ένας προπάτορας των καιρών μας. Κατά τη γνώμη του, ο Μπάρνουμ ήταν πρωτοπόρος των σημερινών οραματιστών και επιχειρηματιών που έχουν φέρει την επανάσταση στην κοινωνική μας ζωή, κάτι σαν τον Στιβ Τζομπς ή τον Jay-Z των ημερών του. Πάνω από όλα, ο Γκρέισι ήλπιζε να πετύχει εκείνο ακριβώς το συναίσθημα της στιγμής, της προσωπικής έμπνευσης ή της αποδοχής όταν η ζωή μοιάζει πολύ μεγαλύτερη από ό, τι περίμενες. «Όταν το κοινό ερχόταν να παρακολουθήσει ένα θέαμα του Φ.Τ. Μπάρνουμ, μεταφερόταν παντελώς εκτός κανονικότητας, και προσπαθούμε να κάνουμε το ίδιο με την ταινία, μεσα από μία σύγχρονη ματιά», λέει ο Γκρέισι. Πραγματικά, ο Μπάρνουμ ήταν ο πρώτος που έφερε τη διασκέδαση στις μάζες, με έναν απόλυτα δημοκρατικό τρόπο», λέει η παραγωγός, Τζένο Τόπινγκ. «Γιατί το θέατρο και πολλές από τις μορφές τέχνης –συναυλίες κτλ- ήταν προορισμένες αποκλειστικά για τα υψηλά στρώματα. Ήταν ένα πραγματικά λαϊκό θέαμα».

Ο Χιου Τζάκμαν είχε αφιερωθεί για χρόνια στην προσπάθεια να μεταφέρει την ταινία στον κινηματογράφο: «Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως ο Μπάρνουμ οδήγησε στην σύγχρονη εικόνα της Αμερικής –και ειδικά στην ιδέα πως το ταλέντο, η φαντασία και η ικανότητά σου να δουλεύεις σκληρά, πρέπει να είναι τα μόνα πράγματα που καθορίζουν την επιτυχία σου. Ήξερε πώς να φτιάξει κάτι από το τίποτα, πώς να κάνει τα λεμόνια, λεμονάδα. Πάντα λάτρευα αυτό το χαρακτηριστικό. Ακολούθησε το δικό του δρόμο και μετέτρεψε κάθε εμπόδιο σε κάτι θετικό. Τόσα πράγματα στα οποία αποσκοπώ στη ζωή, ενσαρκώνονται σε αυτόν τον χαρακτήρα», είναι τα λόγια του Αυστραλού σταρ.

Διαβάστε   Ο "Καζαντζάκης" του Γιάννη Σμαραγδή, στους κινηματογράφους

«Ο Φ.Τ. Μπάρνουμ είναι αυτό που θα χαρακτηρίζαμε σήμερα ως κάποιον που διαταράσσει την παραδοσιακή ροή των πραγμάτων», λέει ο Χιου Τζάκμαν για τον άνθρωπο του οποίου την περσόνα αναλαμβάνει να ενσαρκώσει στο «The Greatest Showman». «Πίσω στο 1850, η Αμερική δεν ήταν όπως την ξέρουμε σήμερα. Ήσουν περιορισμένος από την οικογένειά σου και την κοινωνική σου τάξη. Τότε, η ιδέα της διασκέδασης απλά και μόνο για να διασκεδάσεις, θεωρούνταν οριακά σατανική. Το γεγονός αυτό, όμως, φούντωσε τη φλόγα που έκαιγε μέσα στον Μπάρνουμ για να ξεφύγει από αυτή την κοινότυπη ύπαρξη. Ξεκίνησε να ζει τη ζωή των ονείρων του. Κι αυτό ακριβώς έκανε.»

Γεννημένος στο Μπέθελ του Κονέκτικατ το 1810, ο πραγματικός Φ.Τ. Μπάρνουμ ήταν όσο περίπλοκος όσο κι η εποχή στην οποία ζούσε, γεμάτος αντιφατικές παρορμήσεις, ταυτόχρονα ανθρώπινες και οπορτουνιστικές. Είχε μία φυσική κλίση για τη δημοσιότητα και την προώθηση, αρχίζοντας να πουλά λαχεία από την ηλικία των 12. Αργότερα, κέρδισε την αγάπη της κατά πολύ πλουσιότερης γυναίκας του, χάρη στην αγνή του ικανότητα να προκαλεί την προσοχή. Αφού δοκιμάστηκε σε διάφορες δουλειές, ο Μπάρνουμ κατέληξε σε αυτό που αποκαλούσε «σόουμπιζ», όπου η φαντασία του δεν θα γνώριζε όρια. Σύντομα, θα μετατρεπόταν σε ιδιοφυία, σε μία βιομηχανία που επρόκειτο να καθορίσει την Αμερική.

Μετακομίζοντας στη Νέα Υόρκη, έγινε μία από τις πιο αγαπημένες φιγούρες της πόλης, που άνθιζε τότε. Εκεί, άνοιξε αυτό που θα γινόταν ένας τρομακτικά δημοφιλής προορισμός: το Αμερικανικό Μουσείο Μπάρνουμ στο Μπρόντγουεϊ, γεμάτο επιστημονικά εργαλεία, παράξενα αντικείμενα, πληθώρα εξωτικών ζώων, ένα ενυδρείο, θεατρικές παραστάσεις και αρκετά ζωντανά «εκθέματα». Όταν το μουσείο του Μπάρνουμ κάηκε ολοσχερώς, σκέφτηκε μία ακόμα φρέσκια ιδέα: το show στη σκηνή, που έγινε γνωστό ως «Το Μεγαλύτερο Θέαμα στη Γη», μία ιδέα που θα έμενε γνωστή για πολύ μετά τον θάνατό του και θα ενέπνεε την εξέλιξη της Αμερικής ως τη Μέκκα της Διασκέδασης της υφηλίου.

 

Διαβάστε   The Disaster Artist: ουδέν κακόν αμιγές καλού!..

Στοιχεία για την ταινία:

Σκηνοθεσία: Μάικλ Γκρέισι

Σενάριο: Τζένι Μπικς, Μπιλ Κόντον

Παραγωγή: Πίτερ Τσέρνιν, Λόρενς Μαρκ, Τζένο Τόπινγκ

Ηθοποιοί: Χιου Τζάκμαν, Ζακ Έφρον, Ζεντάγια, Ρεμπέκα Φέργκιουσον, Μισέλ Ουίλιαμς

Μοντάζ: Αλίσα Λεπσέλτερ

Φωτογραφία: Σίμους ΜακΓκάρβεϊ

Σχεδιασμός παραγωγής:   Νέιθαν Κρόουλι

Διάρκεια: 105’

 

Η ταινία προβάλλεται από τις 28 Δεκεμβρίου στους κινηματογράφους VICTORIA CINEMAS (ΛΑΡΙΣΑ):

Καθημερινά Πέμ. έως Τετ. & ΣΚ: 20:10