59ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Ισόβιοι δεσμώτες (κριτική)

Του Νίκου Αρτινού

Μια όμορφη ηθοποιός προσπαθεί να πλησιάσει τον παραμορφωμένο συμπρωταγωνιστή της στο πλατό της πρώτης αγγλόφωνης ταινίας ενός Ευρωπαίου δημιουργού. Το φιλμ του Aaron Schimberg  προσπαθεί να είναι μια σινεφιλική αναφορά σε θρυλικές ταινίες του παγκόσμιου σινεμά. Το σημείωμα της παραγωγής αναφέρει: από το Freaks του Τοντ Μπράουνινγκ και τον Άνθρωπο Ελέφαντα του Ντέιβιντ Λιντς μέχρι τον Παίκτη του Ρόμπερτ Άλτμαν και το Berberian Sound Studio του Πίτερ Στρίκλαντ. Η ταινία όντως έχει να κάνει με το σινεμά και κυρίως με τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται η ανεξάρτητη αμερικάνικη παραγωγή του σήμερα. Το αποτέλεσμα, όμως είναι μια φλύαρη και βαρύγδουπη επιτηδευμένη ασύνδετη συρραφή διαφόρων επεισοδίων, στα οποία οι χαρακτήρες (ή οι συντελεστές της παραγωγής) αναπτύσσουν διάφορες θεωρίες περί ομορφιάς, ασχήμιας, υποκριτικής και σκηνοθεσίας. Στην ουσία η ταινία δεν αποτυγχάνει να δημιουργήσει σινεφιλικές αναφορές,  αποτυγχάνει όμως να πρωτοτυπήσει στην προσπάθειά της να αναπαράξει – εν μέρει – το στυλ του Γούντι Άλεν στο πλαίσιο την γυρισμάτων μιας κινηματογραφικής παραγωγής.

 

Ισόβιοι δεσμώτες (Chained for Life)

Σκηνοθεσία: Aaron Schimberg

Ηθοποιοί: Jess Weixler, Adam Pearson, Charlie Korsmo, Sari Lennick, Stephen Plunkett, Joanna Arnow

Διάρκεια: 91΄

Η ταινία του Aaron Schimberg συμμετέχει στο Διεθνές Διαγωνιστικό του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

 

Σχετικά Θέματα

Διαβάστε   Cannes 2018: Ο Χρυσός Φοίνικας στον Ιάπωνα Hirokazu Kore-eda, το Grand Prix στον Σπάικ Λι