Σε πρώτη πανελλαδική προβολή από το Cinobo τρεις ταινίες του Κορεάτη σκηνοθέτη Μπονγκ Τζουν-χο

Το Cinobo (Cinema No Borders), η νέα ελληνική streaming πλατφόρμα ανεξάρτητου κινηματογράφου, παρουσιάζει τρεις προηγούμενες ταινίες του περσινού νικητή του Χρυσού Φοίνικα και θριαμβευτή των Όσκαρ, Μπονγκ Τζουν-χο, σε πρώτη πανελλαδική προβολή. Ο Κορεάτης σκηνοθέτης όχι μόνο απέσπασε τέσσερα από τα σημαντικότερα Βραβεία Όσκαρ, αλλά έγραψε ιστορία, καθώς τα Παράσιτα είναι η πρώτη μη αγγλόφωνη ταινία στην ιστορία του θεσμού που κέρδισε Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας (και Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας).

Από το ντεμπούτο του το 2000 με την ταινία Σκύλος που Γαβγίζει μέχρι το θρίαμβο των Όσκαρ το 2020, το σινεμά του Μπονγκ Τζουν-χο δεν περιορίζεται στις αποδεκτές παραμέτρους του χιούμορ, της αγωνίας ή του τρόμου. Οι ταινίες του είναι ταυτόχρονα θρίλερ και τραγικωμωδίες χαρακτήρων, τραγωδίες και κοινωνικές σάτιρες. Στο επίκεντρο της φιλμογραφίας του βρίσκονται πάντα οι ενδοοικογενειακές σχέσεις και οι ταξικές δυναμικές, και το πώς το ένα υπηρετεί και συνδέεται με το άλλο.

Το αταξινόμητο σύμπαν του δημιουργού που έγραψε ιστορία παρουσιάζει τον Μάιο το Cinobo, κάνοντας διαθέσιμες για πρώτη φορά στο κοινό της Ελλάδας και της Κύπρου τρεις ταινίες του: Μνήμες Φόνων (Memories of Μurder, 2003 – πρεμιέρα 5/5), Μητέρα (Mother, 2009 – πρεμιέρα 10/5) και Σκύλος που Γαβγίζει (Barking Dogs Never Bite, 2009 – πρεμιέρα 19/05).

 

Οι ταινίες που θα προβληθούν είναι οι εξής:

 

Μνήμες Φόνων (Memories of Murder, 2003, 127′)

Πρεμιέρα: 5 Μαΐου

Το 1986, δύο ανυποψίαστοι ντετέκτιβ αναλαμβάνουν την υπόθεση ενός διπλού φόνου σε μια μικρή πόλη έξω από τη Σεούλ. Αφού ο δολοφόνος έχει ήδη χτυπήσει πολλές φορές και ακολουθώντας το ίδιο μοτίβο, οι ντετέκτιβ συνειδητοποιούν πως βρίσκονται στο κυνήγι του πρώτου καταγεγραμμένου σίριαλ κίλερ της χώρας. Μέσα σε διάστημα έξι ετών, δέκα γυναίκες βιάζονται και δολοφονούνται σε μια ακτίνα 12χλμ. Σε κάθε νέα ,οι μέθοδοι του δολοφόνου αποδεικνύονται όλο και πιο βίαιες και καλοσχεδιασμένες. Βασιζόμενοι μόνο στο ένστικτο και στις δεξιότητές τους, οι δυο ντεντέκτιβ επιχειρούν να λύσουν το παζλ ενώνοντας τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους, σε ένα θρίλερ βασισμένο σε αληθινά γεγονότα.

Διαβάστε   "Μητέρα!": Φτάνει κ. Αρονόφσκι, πραγματικά, φτάνει

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης εμπνέεται από ένα αληθινό κομμάτι σύγχρονης ιστορίας της χώρας του, τους πρώτους φόνους της Νότιας Κορέας που αποδόθηκαν σε σίριαλ κίλερ. Η δράση και οι έρευνες των δύο ντετέκτιβ που αναζητούν τα ίχνη του δολοφόνου σε μια εποχή που δεν υπήρχαν τα απαραίτητα τεχνικά μέσα βασίζονταν στο ένστικτο του αστυνομικού και το αίσθημα καθήκοντος και επιμονής του. Πρόκειται για την πρώτη συνεργασία του Μπονγκ Τζουν-χο με τον πρωταγωνιστή από τα Παράσιτα, Σονγκ Κανγκ-χο.

 

Μητέρα (Mother, 2009, 129′)

Πρεμιέρα:10 Μαϊου

Η Χέι-τζα είναι η ανύπαντρη μαμά του 27χρονου Ντο-τζουν. Ο γιος της είναι ο λόγος ύπαρξής της. Αν και ενήλικας εδώ και χρόνια, ο Ντο-τζουν είναι αφελής και εξαρτάται από τη μητέρα του. Μερικές φορές συμπεριφέρεται με τρόπους που είναι ανόητοι ή και επικίνδυνοι. Είναι μια συνεχής πηγή άγχους για όλους. Μια μέρα ένα νεαρό κορίτσι βρίσκεται νεκρό σε ένα εγκαταλελειμμένο κτίριο, και ο Ντο-τζουν κατηγορείται για τη δολοφονία του. Καθώς η υπόθεσή του κλείνει γρήγορα λόγω της αναποτελεσματικότητας του δικηγόρου και της απάθειας της αστυνομίας,  η Χέι-τζα αποφασίζει να αναλάβει την υπόθεση μόνης της – να ενεργήσει ως Μητέρα στην πιο αρχετυπική της μορφή. Ανακαλώντας όλα τα μητρικά της ένστικτα και χωρίς να εμπιστεύεται κανέναν, ξεκινά να βρει τον δολοφόνο και να αποδείξει την αθωότητα του γιου της.

Ο Μπονγκ Τζουν-χο αναμειγνύει αστυνομικό θρίλερ, φιλμ νουάρ, οικογενειακό δράμα και κοινωνική σάτιρα συνθέτοντας μια αντισυμβατική ιστορίες μητρικής αγάπης.

 

Σκύλος που Γαβγίζει (Barking Dogs Never Bite, 2000, 106′)

Πρεμιέρα: 19 Μαϊου

Ο Γιουν-τζου είναι λέκτορας κολλεγίου με πολύ ελεύθερο χρόνο. Τον εκνευρίζει αφάνταστα το γάβγισμα ενός σκυλιού και προσπαθεί με κάθε τρόπο να μάθει από που προέρχεται. Συμπτωματικά ανακαλύπτει έναν σκύλο μπροστά από την πόρτα τού γείτονα, και ενστικτωδώς πιστεύει ότι αυτός είναι ο ένοχος. Χωρίς δεύτερη σκέψη, τον κλέβει και τον κλειδώνει στο υπόγειο της πολυκατοικίας. Η Χιουν-ναμ, γραμματέας του επιθεωρητή της πολυκατοικίας, έχει μπουχτίσει με τη ζωή της που δεν έχει τίποτα το συναρπαστικό. Σκοτώνει το χρόνο της λύνοντας σταυρόλεξα. Όταν μπαίνει στην πολυκατοικία ένα κορίτσι με μια ειδοποίηση για ένα χαμένο σκυλί, η Χιουν-ναμ ξαφνικά ενεργοποιείται και αρχίζει να μοιράζει στη γειτονιά την αναγγελία εξαφάνισης του σκύλου. Όσο περνά ο καιρός, όλο και περισσότερα σκυλιά αρχίζουν να εξαφανίζονται. Μια μέρα η Χιουν-ναμ ανεβαίνει στην ταράτσα της πολυκατοικίας και βλέπει απέναντι έναν άνδρα να σκοτώνει έναν σκύλο. Η ζωή της παίρνει από το πουθενά μια απρόσμενα συνταρακτική τροπή.

Διαβάστε   Μπονγκ Τζουν-χο: Ο Γουάινσταϊν ήθελε να κόψει μια σκηνή από το "Snowpiercer"...

 

*Η φωτογραφία του θέματος προέρχεται από την ταινία Μνήμες Φόνων (Memories of Murder, 2003)