Πρεμιέρα της ταινίας “Η Φωτογραφία” του Ριτές Μπάτρα

Ο Ράφι (Ναβαζουντίν Σιντίκι) ήρθε στη Μουμπάι από ένα μικρό χωριό για να βγάλει χρήματα ώστε να ξεπληρώσει ένα οικογενειακό χρέος. Δουλεύει ως πλανόδιος φωτογράφος, συγκατοικεί με φίλους σε ένα μικρό δωμάτιο και στέλνει σχεδόν ό,τι βγάζει στη γιαγιά του, την Ντάντι (Φαρούκ Τζαφάρ) για να μπορέσει να ξανααγοράσει το πατρικό της σπίτι. Για να ικανοποιήσει την επιθυμία τής ηλικιωμένης γυναίκας να τον δει γαμπρό, της στέλνει τη φωτογραφία μιας ντροπαλής άγνωστης, λέγοντας ότι είναι η αρραβωνιαστικιά του. Όταν η γιαγιά του επιμένει να τη γνωρίσει, τη βρίσκει και της ζητάει να προσποιηθεί ότι είναι η αγαπημένη του. Η Μιλόνι (Σάνια Μαλότρα) είναι μια συνεσταλμένη κοπέλα, φοιτήτρια λογιστικής, που ζει μια ήσυχη μεσοαστική ζωή με τους γονείς της και περιμένει να παντρευτεί ένα καλό παιδί με συνοικέσιο, όταν τελειώσει τις σπουδές της. Σε μια στιγμή παρόρμησης συμφωνεί με το σχέδιο του Ράφι κι έτσι ξεκινά μια αναπάντεχη περιπέτεια στο σταυροδρόμι παράδοσης και μοντερνισμού. Με πρωταγωνιστές κάποιους από τους πιο δημοφιλείς ηθοποιούς του ινδικού κινηματογράφου, Η Φωτογραφία είναι μια αστεία και συγκινητική αποτύπωση της ζωής στη σύγχρονη Μουμπάι.

Λίγα λόγια για την ταινία

Τον Ράφι και τη Μιλόνι τους χωρίζει το ριζικά διαφορετικό θρησκευτικό, οικονομικό και κοινωνικό τους υπόβαθρο – ακόμα και το χρώμα του δέρματος. Παλεύουν κι οι δύο όμως με τα ίδια υπαρξιακά ερωτήματα, παρατηρεί ο σκηνοθέτης της ταινίας, Ριτές Μπάτρα. «Η Ινδία του τώρα βρίσκεται σε μια πολύ ενδιαφέρουσα συγκυρία. Όταν ήμουν παιδί, και πιθανόν για αιώνες πριν από αυτό, οι άνθρωποι πάντα σκέφτονταν πρώτα και κύρια ως οικογένεια. Πρόσφατα, έχουν αρχίσει να θεωρούν τους εαυτούς τους αυτόνομα άτομα, μονάδες περισσότερο παρά μέλη μιας οικογένειας. Είναι ένα από τα βασικά σημεία σύγκρουσης στις ζωές των σημερινών Ινδών.» Είναι μια αντίθεση με την οποία παλεύει και ο ίδιος ο Μπάτρα. «Έχω περάσει πλέον τη μισή μου ζωή στην Αμερική. Μεγάλωσα στην Ινδία όμως, κι αυτό το κουβαλάω ακόμα. Είναι ένα πραγματικό μπέρδεμα κάθε φορά που επιστρέφω: Πρέπει να σκεφτώ σαν άτομο, ή πρέπει να σκεφτώ πρώτα την οικογένεια;»

Η Μιλόνι και ο Ράφι βρίσκονται συνεχώς σε σύγκρουση με τις προσδοκίες ενός σύγχρονου κόσμου, στον οποίο δεν μπορούν να είναι πραγματικά ο εαυτός τους. Για τη Μιλόνι αυτό σημαίνει ότι, παρόλο που την έχουν μεγαλώσει για να γίνει επαγγελματίας και τα πάει πολύ καλά με τις σπουδές της, ζει ακόμα με τους γονείς της και είναι αναγκασμένη να τους υπακούει σε όλα, ακόμα και για το ποια καριέρα θα ακολουθήσει ή ποιον θα παντρευτεί. Ο Ράφι, από την άλλη, έχει φύγει μακριά από το χωριό που μεγάλωσε και δε ζει με την οικογένειά του. Παρόλα αυτά, είναι δέσμιος της παράδοσης να αποκαταστήσει την τιμή της οικογένειάς του και να ικανοποιήσει τις επιθυμίες της γιαγιάς του.

Διαβάστε   "Η Χρονιά της Οργής": Ένα πολιτικό θρίλερ για το ταραχώδες κλίμα στην Ουρουγουάη πριν το πραξικόπημα του 193

«Ίσως επειδή οι χαρακτήρες είναι τόσο διαφορετικοί, η συνάντησή τους ανοίγει νέες πόρτες για τον καθένα τους. Δεν είμαι σίγουρος ότι έλκονται ο ένας από τον άλλον με τον παραδοσιακό τρόπο. Κάποιοι άνθρωποι όμως μπορούν να μας εμπνεύσουν να γίνουμε κάτι άλλο από αυτό που πιστεύουμε ότι μπορούμε. Αυτό κάνουν οι πρωταγωνιστές μας, ο ένας για τον άλλον. Η Μιλόνι ξυπνάει στον Ράφι την περιέργεια. Τον εμπνέει να πάρει λίγο χρόνο για τον εαυτό του και να κάνει κάτι για κάποιον πέραν της οικογένειάς του. Ο Ράφι, με τη σειρά του, δίνει στη Μιλόνι την ευκαιρία να εξερευνήσει τον κόσμο και να διευρύνει τους ορίζοντές της, να αποκτήσει μια καινούρια προσωπικότητα όσο βρίσκεται μ’ αυτόν και τη γιαγιά του. Απαιτείται μεγάλη ανωτερότητα και αυτοθυσία για να σκέφτεται κανείς ως οικογένεια και όχι ως μονάδα. Και οι δύο πρωταγωνιστές διχάζονται μεταξύ αυτού και του να ακολουθούν τις δικές τους επιθυμίες. Δε νομίζω ότι η ταινία λέει ότι ο ένας τρόπος είναι καλύτερος από τον άλλον. Το ίδιο το ερώτημα αυτό είναι κάτι που θεώρησα ότι θα ήταν ενδιαφέρον να παρουσιάσω σε ένα ευρύ κοινό.»

Λίγα λόγια για το σκηνοθέτη Ριτές Μπάτρα

Ο Ριτές Μπάτρα έκανε το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του με την ταινία The Lunchbox: Παραδόσεις Αγάπης το 2013, το οποίο είχε υποστήριξη από το φεστιβάλ Sundance κι έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ των Καννών. Ήταν υποψήφιο για Βραβείο BAFTA το 2015. Στη συνέχεια ο Μπάτρα σκηνοθέτησε το Οι Ψυχές μας τη Νύχτα με τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ και την Τζέιν Φόντα, και το Ένα Κάποιο Τέλος με τον Τζιμ Μπρόουντμπεντ και τη Σάρλοτ Ράμπλινγκ.

Διαβάστε   "Ted Lasso": Η μεγάλη streaming επιτυχία της Apple Tv+

Η ταινία συμμετείχε επίσημα στο Τμήμα Premieres του Φεστιβάλ Sundance 2019, όπως και στο Berlinale Special Gala στο Φεστιβάλ Βερολίνου 2019.

 

Η Φωτογραφία (Photograph)

Σκηνοθεσία: Ριτές Μπάτρα

Ηθοποιοί: Ναβαζουντίν Σιντίκι, Σάνια Μαλότρα, Φαρούκ Τζαφάρ

Διάρκεια: 109’

Η ταινία θα κάνει πρεμιέρα τη Δευτέρα 2 Μαρτίου στο Cinobo