“Ο Έκπτωτος”: η τρέχουσα πολιτική διαφθορά της Ισπανίας στο προσκήνιο…

Σε μία παραθαλάσσια πόλη της Ισπανίας, μια ομάδα φίλων, μέλη ενός πολιτικού κόμματος της χώρας, περνούν τον χρόνο τους σε εντυπωσιακά γιοτ και ακριβά εστιατόρια. Πίσω από την επιφανειακή βιτρίνα, όμως, τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα: η καθημερινότητά τους περιλαμβάνει ξέπλυμα χρήματος, ύποπτες συναλλαγές, περίεργα πάρε-δώσε και ειδικές “χάρες” προς επιχειρηματίες.

Ο Μανουέλ, ένας τοπικός γραμματέας του κόμματος, ο οποίος έχει αρκετή επιρροή και είναι ένα απο τα φαβορί για να αναλάβει την θέση του Προέδρου, βλέπει την τέλεια ζωή του να απειλείται μετά από την αποκάλυψη ενός μεγάλου σκανδάλου, που εμπλέκει τον ίδιο και τον φίλο του, Πάκο. Ο Μανουέλ προσπαθεί να κρατήσει την ψυχραιμία του, καθώς τα μίντια αρχίζουν να αποκαλύπτουν το σκάνδαλο σε όλη του την κλίμακα. Είναι, όμως, πεπεισμένος ότι η καταιγίδα θα περάσει και ότι το κόμμα θα φέρει τα πράγματα στην θέση του, όπως έκανε πάντα όταν είχε μπλεξίματα κάποιο από τα μέλη του.

Όμως, αυτή τη φορά το κόμμα του γυρνά την πλάτη και μόνο ο Πάκο βγαίνει αλώβητος. Μέσα σε μια νύχτα, ο Μανουέλ αποβάλλεται από το “βασίλειο”, στιγματισμένος στα μάτια της δημόσιας γνώμης και προδομένος από εκείνους, οι οποίοι, λίγες ώρες νωρίτερα, πίστευε ότι ήταν φίλοι του. Όμως, παρόλο που το κόμμα σκοπεύει να ρίξει όλο το φταίξιμο πάνω του, ο Μανουέλ δεν δέχεται να πέσει μόνος του. Με μόνη βοήθεια τη στήριξη της γυναίκας και της κόρης του, παγιδευμένος σε μια μάχη για επιβίωση, ο Μανουέλ θα πρέπει να παλέψει ενάντια σε μια καλολαδωμένη μηχανή και ένα κομματικό σύστημα, στο οποίο οι βασιλιάδες μπορεί να γκρεμίζονται – τα βασίλεια, όμως, επιβιώνουν.

Ο κόσμος ενός διεφθαρμένου πολιτικού καταρρέει στον “Έκπτωτο”, το νέο πολιτικό θρίλερ του Ροντρίγκο Σορογκόγιεν (“Κανείς δεν Μπορεί να μας Σώσει”) που μιλάει για την τεράστια πολιτική κρίση που έχει ξεσπάσει στην Ισπανία – αλλά ταυτόχρονα είναι ανατριχιαστικά αναγνωρίσιμη σε όλον τον κόσμο. Έξυπνο, συναρπαστικό και επίκαιρο σινεμά, και μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της χρονιάς στην Ισπανία, με επτά βραβεία Γκόγια, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Α’ και Β’ Ανδρικής Ερμηνείας. Υποψήφια για το Βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

 

Διαβάστε   Μαμά ή Γιαγιά;

O Ροντρίγκο Σορογκόγιεν μιλά για την ταινία

“Γιατί θελήσαμε να πούμε αυτήν την ιστορία; Τι ήταν, δηλαδή, αυτό που θέλαμε να πούμε; Εν ολίγοις, η ιστορία γεννήθηκε χάρη στην αγανάκτηση. Την αγανάκτηση για όλα όσα μάθαμε από το 2007 ως σήμερα και όλα όσα ακόμη αγνοούμε. Η διαφθορά του πολιτικού συστήματος και ειδικότερα η έλλειψη ουσιώδους αντίδρασης στην διαφθορά αυτή, μας άφησε, και συνεχίζει να μας αφήνει, πάνω απ’ όλα μπερδεμένους και έπειτα εξοργισμένους, θλιμμένους και τελικά σχεδόν αναίσθητους μπροστά σε όποια νέα υπόθεση πολιτικής εξαπάτησης.

 Ως σεναριογράφοι, ο κόσμος στον οποίο ζούμε μας συναρπάζει. Δεν χρειάζεται να εφεύρουμε ιστορίες, γιατί είναι ήδη παντού γύρω μας ήδη, ξεκαθάρες. Ανοίγοντας απλώς μία εφημερίδα ή ακούγοντας μία συζήτηση στο μετρό, μπορεί να έχεις την αρχή μίας καλής ταινίας. Μας συναρπάζουν οι άνθρωποι – δυστυχώς, όμως, μας συναρπάζει και το κακό. Και η αφθονία των υποθέσεων διαφθοράς τα τελευταία χρόνια αναπόφευκτα μάς ανάγκασε να θέσουμε ορισμένα ερωτήματα: “Ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι; Έχουν φτιαχτεί στο ίδιο καλούπι με εμάς; Τι περνάει από το μυαλό τους όταν ξαπλώνουν στο κρεβάτι; Μπορούν να λένε ψέματα και να κλέβουν κατά τη διάρκεια της μέρας, κι έπειτα να επιστρέφουν ήσυχοι σπίτι στις οικογένειές τους τα βράδια; Μπορεί καν να γίνει αυτό; Νιώθουν μεταμέλεια; Κινούνται με δεμένα τα μάτια; Γελούν με εμάς τους υπόλοιπους πριν αποκοιμηθούν;”. Όλα αυτά τα ερωτήματα έδρασαν ως η κινητήριος δύναμη της ταινίας μας.

Θελήσαμε να δημιουργήσουμε ένα θρίλερ γεμάτο σασπένς, το οποίο να αρπάζει την προσοχή του θεατή, αλλά και να μιλάει για τους ανθρώπους και τα σκοτάδια τους, τα διλήμματα στη ζωή τους. Επικεντρωθήκαμε στη διαφθορά, όχι μόνο την πολιτική αλλά και την ανθρώπινη. Το να ψεύδεσαι, άλλωστε, είναι τρόπος ζωής.

Συνειδητοποιήσαμε ότι δεν είχαν γίνει ταινίες για την τρέχουσα πολιτική διαφθορά στην Ισπανία και έτσι συνεχίσαμε με το πρότζεκτ. Από την αρχή, ξέραμε ότι η ταινία θα είχε ως αφηγητή τον διεφθαρμένο πολιτικό, τον ληστή, τον χαρακτήρα που υπό κανονικές συνθήκες και στις περισσότερες ταινίες θα ήταν ο εχθρός, ο “κακός”. Γνωρίζαμε ότι αυτό ήταν μια μεγάλη πρόκληση, αλλά γνωρίζαμε επίσης ότι θα έκανε την ταινία πολύ πιο ενδιαφέρουσα και, το σημαντικότερο, ότι θα μας επέτρεπε να δώσουμε απαντήσεις στα αρχικά ερωτήματα που είχαμε θέσει στους εαυτούς μας. Θέλαμε οι θεατές να ακολουθήσουν τον διεφθαρμένο πολιτικό στο ταξίδι του. Η ταινία δεν είχε να κάνει με όργανα επιβολής του νόμου ή ηθικούς δημοσιογράφους που αποκαλύπτουν μία υπόθεση διαφθοράς – αντίθετα, ακολουθούμε ένα άνδρα που κλέβει από τους φορολογούμενους εδώ και χρόνια και τελικά αποκαλύπτεται. Και έπειτα, αντί να παραδεχθεί το έγκλημά του και την τιμωρία του, πολεμά τα πάντα και τους πάντες για να αποφύγει την φυλακή. Δεν θέλαμε να τον κρίνουμε, αυτό θα ήταν εύκολο: ένας πολιτικός που δεν έχει πρόβλημα να προδώσει την εμπιστοσύνη των ψηφοφόρων και να κλέψει από το δημόσιο ταμείο, είναι καταφανώς ένοχος. Ούτε θέλαμε να δηλώσουμε ότι η κλοπή είναι κακό πράγμα: κι αυτό είναι κάτι το προφανές για όλους. Αντίθετα, θέλαμε να ρωτήσουμε γιατί το κάνουν και, ειδικότερα, γιατί, όταν αποκαλύπτονται οι πράξεις τους, αντί να ζητήσουν συγνώμη και να αποδεχθούν την πρέπουσα τιμωρία, προτιμούν να συνεχίσουν τα ψέματα ώσπου να μείνουν χωρίς επιχειρήματα. Γι’ αυτό πιστέψαμε ότι ο μόνος τρόπος να προσεγγίσουμε την ιστορία ήταν η τοποθέτηση του βασικού χαρακτήρα στο απόλυτο κέντρο της ιστορίας. Έτσι, θέσαμε στον εαυτό μας έναν κανόνα: έπρεπε να τα πούμε όλα μέσα από εκείνον. Δεν βλέπουμε τίποτα που δεν βλέπει εκείνος.”

 

Διαβάστε   "Μία Κρυφή Ζωή": αντιρρησίας συνείδησης στη δίνη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου...

Οι χαρακτήρες της ταινίας:

Μανουέλ Λόπεθ Βιδάλ

Ο 48χρονος Μανουέλ Λόπεθ Βιδάλ είναι ένας φαινομενικά φιλικός άνδρας και αξιοπρεπής πολίτης, ο οποίος πάντα φροντίζει τους φίλους και την οικογένειά του. Παραμένει ερωτευμένος με την γυναίκα του, Ινές, και έχει μια ξεχωριστή σχέση με την 20χρονη κόρη του. Είναι ένας χαρισματικός πολιτικός, ιδιαίτερα δημοφιλής στην περιοχή του – σε τέτοιο βαθμό, μάλιστα, που θεωρείται ο επόμενος επικεφαλής του τοπικού “βασιλείου”, αφού ο ανώτερός του τον έχει επιλέξει ως διάδοχό του. Όμως η αλήθεια είναι αρκετά διαφορετική: στην πραγματικότητα ο Μανουέλ πλουτίζει εδώ και δεκαπέντε χρόνια κλέβοντας από το δημόσιο ταμείο. Είναι ένας διεφθαρμένος πολιτικός, ο οποίος καταφέρνει να κοιμάται ήσυχος τα βράδια, επειδή δεν έχει ποτέ αμφισβητήσει την ηθική των πράξεών του.

Αμαΐα Μαρίν

Είναι δημοσιογράφος του πολιτικού ρεπορτάζ. Ιδιαίτερα ταλαντούχα, έξυπνη και γοητευτική, αισθάνεται περήφανη που τα έχει καταφέρει χάρη στην σκληρή της δουλειά. Γνωρίζει ότι ο Μανουέλ και το κόμμα του είναι διεφθαρμένοι, αλλά γνωρίζει επίσης ότι, για να αποκαλύψει την αλήθεια, θα πρέπει να περιμένει την κατάλληλη στιγμή.

Ινές

Είναι η σύζυγος του Μανουέλ. Πρώην δικηγόρος και νυν σύμβουλος επιχειρήσεων, είναι μια έξυπνη και ήρεμη γυναίκα, μια στοργική μητέρα και σύζυγος πολύ ερωτευμένη με τον άνδρα της. Η Ινές γνωρίζει πολύ καλά τις κινήσεις του Μανουέλ και τον στηρίζει, έτοιμη να σταθεί στο πλάι του, όταν τα πράγματα δυσκολέψουν. 

Χοσέ Λουίς Φρίας

Είναι ο τοπικός επικεφαλής του κόμματος. Βλέπει τον Μανουέλ ως τον προστατευόμενό του, το δεξί του χέρι. Σκέφτεται να αποσυρθεί και ο στόχος του είναι να προτείνει τον Μανουέλ ως διάδοχό του και αποδέκτη του κληροδοτήματος πολιτικής διαφθοράς.

Διαβάστε   Death Wish: Σούπερ ήρωας ή εγκληματίας;

Ασουνθιόν Θεμπάγιος

Η πρόεδρος του κόμματος στην Μαδρίτη και μία σκληροτράχηλη γυναίκα από την Ανδαλουσία. Εξωτερικά δίνει την εντύπωση μιας τέλειας εικόνας, αλλά όσοι την γνωρίζουν καλά ξέρουν ότι είναι απότομη, αθυρόστομη και ένα πραγματικό πολιτικό τέρας.

Πάκο Καστίγιο

Είναι ο καλύτερος φίλος του Μανουέλ και συνάδελφος στο κόμμα. Έξυπνος, αλαζόνας και πολύ φιλόδοξος, πάντα ζήλευε τον Μανουέλ και τη στενή του σχέση με τον Φρίας.

 

Ο Έκπτωτος (El Reino)

Σκηνοθεσία: Ροντρίγκο Σορογκόγιεν

Ηθοποιοί: Αντόνιο ντε λα Τόρε, Μόνικα Λόπεζ, Χοσέ Μαρία Πόι, Νάτσο Φρεσνέδα

Διάρκεια: 121΄

Η ταινία θα κάνει πρεμιέρα στους ελληνικούς κινηματογράφους την Πέμπτη 8 Αυγούστου 2019