Με το “It Must Be Heaven” του Ελία Σουλεϊμάν η επίσημη έναρξη για το 32ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Με την ταινία του Ελία Σουλεϊμάν, It Must Be Heaven, που διακρίθηκε τον περασμένο Μάιο στο Φεστιβάλ των Καννών με την Ειδική Μνεία της Κριτικής Επιτροπής και το Βραβείο FIPRESCI, κάνει επίσημα έναρξη φέτος το 32ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου.

Την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου στον κινηματογράφο Τριανόν (Κοδριγκτώνος 21), ο Παλαιστίνιος σκηνοθέτης που ζει μόνιμα στο Παρίσι, θα παραβρεθεί στην αθηναϊκή πρεμιέρα της ταινίας (έναρξη: 20.30 μ.μ),και θα απαντήσει, μετά τη λήξη της προβολής, στις  ερωτήσεις του κοινού.

Στις 12.00 μ.μ την αμέσως επόμενη μέρα, Παρασκευή 22 Νοεμβρίου, ο Ελία Σουλεϊμάν θα παραδώσει masterclass στο βιβλιοπωλείο Ιανός (Σταδίου 24, Αθήνα).


Λίγα λόγια για την ταινία

O Es δραπετεύει από την Παλαιστίνη σε αναζήτηση εναλλακτικής πατρίδας, για να ανακαλύψει ότι η Παλαιστίνη τον ακολουθεί παντού. Η υπόσχεση μιας νέας ζωής μετατρέπεται σε μια κωμωδία παρεξηγήσεων: όσο μακρυά και να ταξιδέψει, από το Παρίσι ως τη Νέα Υόρκη, πάντα κάτι του θυμίζει τη γενέθλια γη. Από τον σκηνοθέτη Ελία Σουλεϊμάν, ένα κωμικό έπος που διερευνά θέματα ταυτότητας, ιθαγένειας και την αίσθηση του ανήκειν, με την οποία ο Σουλεϊμάν θέτει το θεμελιώδες ερώτημα: που βρίσκεται το μέρος που μπορούμε ειλικρινά να αποκαλέσουμε «σπίτι»;

Λίγα λόγια για τον σκηνοθέτη Ελία Σουλεϊμάν

Γεννημένος το 1960 στη Ναζαρέτ, ο Ελία Σουλεϊμάν έζησε στη Νέα Υόρκη από το 1981 μέχρι το 1993. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του εκεί, σκηνοθέτησε τις δυο πρώτες μικρού μήκους ταινίες του, Introduction To The End Of An argument και Homage By Assassination.
Το 1994, εγκαθίσταται στην Ιερουσαλήμ, όπου του ανατίθεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η αποστολή να δημιουργήσει ένα τμήμα σπουδών Κινηματογράφου & Μέσων Ενημέρωσης στο Πανεπιστήμιο Birzeit. Δοκίμια και άρθρα του έχουν δημοσιευθεί στα Αγγλικά, Αραβικά και Γαλλικά.Το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του, To Χρονικό Μιας Εξαφάνισης κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη στο Φεστιβάλ της Βενετίας (1996). Η επόμενη ταινία του, Θεϊκή Παρέμβαση, κέρδισε το 2002 το Βραβείο της Κριτικής  Επιτροπής και το βραβείο FIPRESCI στο Φεστιβάλ των Καννών. Ακολούθησε Ο Χρόνος Που Απομένει, που προβλήθηκε
στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ των Καννών, ενώ η τελευταία μεγάλου μήκους ταινία του It Must Be Heaven, διακρίθηκε, το 2019 ξανά στις Κάννες, με την Ειδική Μνεία της Κριτικής Επιτροπής και το βραβείο FIPRESCI.

Διαβάστε   Cannes 2018: 80’s ασπρόμαυρο σοβιετικό ροκ στην Κρουαζέτ...