Θέλουμε περισσότερες γυναίκες στη μετα-παραγωγή

Γυναίκες από όλο το φάσμα της μετα-παραγωγής τόνισαν την ανάγκη για εντονότερη παρουσία τους πίσω από τις κάμερες, καθώς και σε όλη τη διαδικασία παραγωγής, σε μια εκδήλωση που έγινε πρόσφατα στις εγκαταστάσεις του Netflix στο Λος Άντζελες.

Η εκδήλωση έγινε σε συνεργασία με την ομάδα “Women in Post” της Ένωσης Επαγγελματιών του Χόλιγουντ (HPA) και είχε τη μορφή ανοιχτής συζήτησης με συντονίστρια τη διευθύντρια μετα-παραγωγής ανεξάρτητων και εμπορικών ταινιών του Netflix Χάιντι Φόγκελ (“Πτυχή στο Χρόνο”, “Pulp Fiction”). Η συζήτηση κάλυψε μια ευρεία γκάμα θεμάτων, από τους μέντορες ενός επαγγελματικού ξεκινήματος έως και τα μυστικά μιας επιτυχημένης συνεργασίας πίσω από τις κάμερες. Ωστόσο, το βασικό θέμα για την αύξηση εκπροσώπησης στον τομέα της μετα-παραγωγής κίνησε το ενδιαφέρον των 150 περίπου συμμετεχόντων από τον χώρο.

Μια από τις συμμετέχουσες, η Τατιάνα Σ. Ρίγκελ, μίλησε για τις λιγοστές συνεργάτιδες που είχε στο παρελθόν ως εργαζόμενη στη μετα-παραγωγή, παρά την 34ετή προϋπηρεσία της στον χώρο, δουλεύοντας στο πλευρό προσωπικοτήτων όπως ο Κουέντιν Ταραντίνο και ο Πολ Τόμας Άντερσον.

“Ποτέ στη ζωή μου δεν συνεργάστηκα με γυναίκα υπεύθυνη ηχοληψίας, με γυναίκα τεχνικό χρωματικής επεξεργασίας, με συνθέτρια, ενώ μία φορά μόνο, νομίζω, συνεργάστηκα με γυναίκα τεχνικό οπτικών εφέ στα 34 αυτά χρόνια”, δήλωσε πρόσφατα η Ρίγκελ σε μια ανοιχτή συζήτηση της ομάδας Women in Post της HPA που έλαβε χώρα στα κεντρικά γραφεία του Netflix στο Λος Άντζελες. “Για μένα, κάτι τέτοιο είναι πραγματικά φρικτό”.

Ευτυχώς, η Ρίγκελ είχε πολλές υποστηρίκτριες. Την άποψη της υποψήφιας για Όσκαρ συμμερίστηκαν και άλλες τέσσερις γυναίκες από διάφορους τομείς της μετα-παραγωγής: η παραγωγός οπτικών εφέ Λόρεν Έλις (Σνόουντεν, Το Παιχνίδι του Χρήματος), η συνθέτρια Τζερμέν Φράνκο (Tag, Coco), η τεχνικός χρωματικής επεξεργασίας Μαξίν Ζερβέ (Black Panther, Ελεύθερος Σκοπευτής) και η υποψήφια για Όσκαρ ηχολήπτρια/τεχνικός επεξεργασίας και μίξης ήχου Άι-Λινγκ Λι (Ο Πρώτος Άνθρωπος, La La Land).

Διαβάστε   “La Casa De Papel”: μια επαναστατική "ένεση ρευστότητας"...

Ο οργανισμός Women in Post της Ένωσης Επαγγελματιών του Χόλιγουντ ιδρύθηκε το 2013 με στόχο την παροχή ευκαιριών ανάδειξης των γυναικών επαγγελματιών, αλλά και επίδειξης των ηγετικών τους ικανοτήτων στον τομέα της δημιουργίας περιεχομένου σε όλα τα μέσα, μέσω εκδηλώσεων δικτύωσης, δημιουργικών πάνελ κ.ά. Ο οργανισμός φιλοξενεί αυτήν τη στιγμή περισσότερα από 1.000 μέλη.

“Το να είσαι μια δημιουργική γυναίκα στον σημερινό κόσμο είναι πολύ σημαντικό σε πάρα πολλούς τομείς. Η φωνή μας ακουγόταν μόνο σε έναν τομέα. Όλες μας γνωρίζουμε πού”, δήλωσε η Φράνκο. “Με τις μεστές φωνές μας μπορούμε να εκφράσουμε τις εμπειρίες μας ως γυναίκες και να δώσουμε κάτι διαφορετικό σε κάθε πρότζεκτ”.

Πέρα από τη διαφορετικότητα των φύλων, η Φράνκο μίλησε και για τη σημασία της φυλετικής διαφορετικότητας στον χώρο. Έμεινε στην ιστορία ως η πρώτη Λατίνα συνθέτρια που έλαβε πρόσκληση να γίνει μέλος του μουσικού τμήματος της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών, καθώς και η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με βραβείο Annie Καλύτερης Μουσικής για την ταινία κινουμένων σχεδίων “Coco”.

“Με τη συμμετοχή και τη συνεργασία μας, φέρνουμε μια φωνή που έχει να ακουστεί αρκετό καιρό τώρα, κι αυτό δεν αφορά μόνο τις γυναίκες, αλλά και τα άτομα μη ευρωπαϊκής καταγωγής”, δήλωσε.

Η Ζερβέ μίλησε για τη σημασία που έχει να σπάμε τα καθιερωμένα, όχι μόνο για αυτούς που ανήκουν στον χώρο, αλλά και για τους θεατές στο σπίτι: “Βοηθά επίσης τον κόσμο να βλέπει αυτές τις διαφορετικές οπτικές γωνίες και απόψεις”.

Το Netflix προσπαθεί μέσα από το πρωτότυπο περιεχόμενό του να αναδείξει φωνές και κουλτούρες που εκπροσωπούνται ελλιπώς. Ένα σημαντικό μέρος αυτής της προσπάθειας αποτελεί η τοποθέτηση γυναικών πίσω από τις κάμερες. Τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός των πρωτότυπων ταινιών του Netflix, των οποίων τη σκηνοθεσία υπογράφουν γυναίκες, έχει αυξηθεί σταθερά σε σχέση με το 2015, όταν ξεκινήσαμε να κάνουμε ταινίες. (Οι Los Angeles Times έγραψαν τον Αύγουστο του 2018 ότι το Netflix “θα κυκλοφορήσει περισσότερες ταινίες γυναικών σκηνοθετών από όσες έχουν κυκλοφορήσει όλο τον χρόνο μαζί και τα έξι μεγαλύτερα στούντιο του Χόλιγουντ έως και σήμερα”). Σε πολλές από αυτές τις ταινίες, γυναίκες έχουν αναλάβει σημαντικούς ρόλους σε στάδιο μετα-παραγωγής, όπως λ.χ. η Φράνκο που υπογράφει τη μουσική στη φετινή κωμωδία Κάποιος Υπέροχος.

Το 2018, μια ομάδα εργαζομένων του Netflix ίδρυσε το ION (Inclusion Outreach Networking), ένα δίκτυο που στηρίζει τις προσπάθειες ένταξης και διαφορετικότητας μέσα από ανοιχτές συζητήσεις, εκδηλώσεις δικτύωσης, προγράμματα κινητικότητας των πολιτών στην Αμερική (STEP) και προώθηση των συμπράξεων. Μέσω προγραμμάτων συμπράξεων δημιουργήθηκε ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός RespectAbility, που έχει σκοπό να δημιουργήσει ευκαιρίες σε άτομα με αναπηρίες, και η σχολή Exceptional Minds, που προσφέρει μαθήματα οπτικών εφέ σε νεαρά ενήλικα άτομα με αυτισμό. Έκτοτε, πολλοί από τους συμμετέχοντες έχουν εργαστεί σε σειρές και ταινίες του Netflix.

Διαβάστε   Ο συντηρητισμός της ιστορικότητας του Φεστιβάλ των Καννών και η διαμάχη με το NETFLIX

Ωστόσο, η Φράνκο είπε ότι τέτοιου είδους συζητήσεις και προγράμματα αποτελούν μόνο την αρχή. “Παρόλο που όλοι μας μιλάμε γι’ αυτό, η κατάσταση δεν αλλάζει με γρήγορους ρυθμούς, όπως θα ήθελα πολύ να δω”, δήλωσε. “Για να μπορέσουμε να έχουμε αυτούς τους ανθρώπους δίπλα μας στο γραφείο, πρέπει και να τους εκπαιδεύσουμε”.

Κοιτώντας μια ταράτσα γεμάτη από γυναίκες του χώρου, η Ρίγκελ βλέπει το μέλλον με περισσότερη αισιοδοξία. “(Ελπίζω) ότι στο μέλλον θα αλλάξουμε προς το καλύτερο, ότι θα έχουμε διαφορετικούς ανθρώπους που θα προσφέρουν σε όλα τα τμήματα”, δήλωσε. “Ελπίζω πραγματικά ότι κανείς άλλος δεν θα χρειαστεί να περάσει 34 χρόνια χωρίς να βιώσει κάτι τέτοιο”.