“Η Μικρή Γοργόνα”: Η Halle Bailey αναβιώνει τη θρυλική Άριελ στο live-action ριμέικ του κλασικού παραμυθιού του Hans Christian Andersen

H Άριελ, η όμορφη γοργόνα και μικρότερη κόρη του Βασιλιά Τρίτωνα, λαχταράει να μάθει περισσότερα για τον κόσμο πέρα από τη θάλασσα. Όταν επισκέπτεται την επιφάνεια, ερωτεύεται τον περιπετειώδη Πρίγκιπα Έρικ.
Παρόλο που οι γοργόνες απαγορεύεται να έρχονται σε επαφή με τους ανθρώπους, η Άριελ πρέπει να ακολουθήσει την καρδιά της. Κάνει συμφωνία με την κακιά μάγισσα της θάλασσας, Ούρσουλα, η οποία της δίνει μια ευκαιρία να δει τι συμβαίνει στη στεριά, αλλά τελικά βάζει τη ζωή της –και το στέμμα του πατέρα της– σε κίνδυνο.

Στο νέο, εντυπωσιακό live-action ριμέικ της Disney, η θρυλική Μικρή Γοργόνα παίρνει τη μορφή της Halle Bailey. Ο ευφυής δημιουργός Rob Marshall (Σικάγο – Chicago, Η Μαίρη Πόπινς επιστρέφει – Mary Poppins Returns) μας ταξιδεύει στον καθηλωτικό υποβρύχιο κόσμο του κλασικού παραμυθιού τού Hans Christian Andersen και αναβιώνει ανατρεπτικά το βραβευμένο με Όσκαρ μιούζικαλ κινουμένων σχεδίων, σε σενάριο του δύο φορές υποψήφιου για Όσκαρ David Magee (Η Ζωή του Πι – Life of Pi, Ψάχνοντας τη χώρα του ποτέ – Finding Neverland). Δίπλα στην Άριελ της τραγουδίστριας και ηθοποιού Halle Bailey στέκει ο Jonah Hauer-King ως Πρίγκιπας Έρικ, η Melissa McCarthy ως μάγισσα Ούρσουλα, ο Javier Bardem ως Βασιλιάς Τρίτωνας και η Noma Dumezweni ως Βασίλισσα. Τη μουσική υπογράφει ο πολυβραβευμένος Alan Menken (Η Πεντάμορφη και το Τέρας – Beauty and the Beast, Αλαντίν – Aladdin) , που έχει αποσπάσει 2 Όσκαρ για τη μουσική σε πρωτότυπες ταινίες κινουμένων σχεδίων.

Αχαρτογράφητα νερά

Σύμφωνα με τον υποψήφιο για Όσκαρ σκηνοθέτη και παραγωγό Rob Marshall, μαζί με τον σεναριογράφο David Magee και τον παραγωγό John DeLuca, οι τρεις τους άντλησαν έμπνευση από το έργο του Hans Christian Andersen και βρήκαν «μία πολύ μοντέρνα ιστορία για ένα κορίτσι που νιώθει έξω από τα νερά του και βλέπει τη ζωή πολύ διαφορετικά από όλους γύρω της. Γεμάτη πάθος και θάρρος ξεκινάει ένα επικό ταξίδι αυτογνωσίας ξεπερνώντας τα εμπόδια και μαθαίνοντας να μη φοβάται το άγνωστο, που στην περίπτωσή της είναι ο κόσμος των ανθρώπων» εξηγεί ο Marshall. «Τα επίκαιρα αυτά θέματα είναι κατά τη γνώμη μου το αντίδοτο σε ό,τι διχάζει τον σύγχρονο κόσμο και μας υπενθυμίζουν ότι τελικά όλοι είμαστε ένα». Ο δημιουργικός συνοδοιπόρος του Marshall και δύο φορές βραβευμένος με Emmy παραγωγός John DeLuca (Τα Μυστικά του Δάσους – Into the Woods, Η Μαίρη Πόπινς επιστρέφει – Mary Poppins Returns) επισημαίνει, «Εγώ είδα μια ιστορία Ρωμαίου και Ιουλιέτας, δύο παρεξηγημένων εφήβων σε έναν κόσμο όπου διαφορετικές ιδεολογίες συγκρούονται. Η ηρωίδα μας είναι στο περιθώριο, όπως άλλωστε ήταν και ο ίδιος ο Christian Andersen, και αφού χάσει τη φωνή της, παλεύει να την ξαναβρεί και τελικά τα καταφέρνει με το αδάμαστο πείσμα της».

«Αυτή ήταν η πιο απαιτητική ταινία της καριέρας μου. Στην πραγματικότητα, δεν πιστεύω ότι θα την είχα κάνει χωρίς την πρότερη εμπειρία μου» λέει ο Marshall. Όταν ο τρεις φορές υποψήφιος για Όσκαρ παραγωγός Marc Platt (La La Land, Η Γέφυρα των κατασκόπων – Bridge of Spies, Η Δίκη των 7 του Σικάγου – The Trial of the Chicago 7) προσέγγισε τον Marshall και τον DeLuca για το project, η πρώτη τους αντίδραση ήταν «Πώς γίνεται να κάνουμε ένα υποβρύχιο μιούζικαλ; Δεν έχει ξαναγίνει». Ο DeLuca λέει χαρακτηριστικά, «Ξέραμε ότι μπαίνουμε σε αχαρτογράφητα νερά».

Οι χαρακτήρες

Στην ερώτηση για το ποια είναι τα τρία πιο σημαντικά πράγματα στη δημιουργία μιας ταινίας, ο σκηνοθέτης και παραγωγός Rob Marshall απαντά εμφατικά, «Το καστ, το καστ, το καστ» . Το αποτέλεσμα είναι ένα λαμπερό, ταλαντούχο και διεθνές cast που θα έκανε περήφανο οποιονδήποτε δημιουργό. Η 23χρονη Halle Bailey υποδύεται την αποφασιστική γοργόνα Άριελ. Ο σκηνοθέτης λέει για την επιλογή της για τον ρόλο, « Ο στόχος μας ήταν ναβρούμε κάποια που είναι παθιασμένη, έξυπνη, ευαίσθητη, γεμάτη σπίθα και χαρά. Όταν είδα τη Halle την πρώτη φορά, είχε κάτι το απόκοσμο και η φωνή της ήταν αγγελική. Επίσης, συνδεόταν με αυτό που τραγουδούσε. Εμείς ψάχναμε την καλύτερη ηθοποιό για τον ρόλο, τελεία και παύλα. Είδαμε πολλές ηθοποιούς από διαφορετικές εθνικότητες. Δεν είχαμε κάποιο συγκεκριμένο στόχο». «Θυμάμαι να βλέπω τη Μικρή Γοργόνα ξανά και ξανά και να προσποιούμαι ότι είμαι η Άριελ, αλλά ποτέ δεν φανταζόμουν ότι θα την υποδυόμουν» λέει η Bailey. «Οι γοργόνες έχουν κάτι το ιδιαίτερο γιατί είναι μυθικά, πανέμορφα πλάσματα με κάτι από εμάς, γι’ αυτό ανταποκρίνονται τόσο τα παιδιά. Είναι σαν να μας επιβεβαιώνουν ότι μπορούμε να είμαστε μαγικοί όντας οι εαυτοί μας».

Η Bailey περιγράφει τον χαρακτήρα λέγοντας, «Η Άριελ είναι παθιασμένη, έχει σοφία πέρα από την ηλικία της. Ξέρει τι θέλει και δεν υποχωρεί. Οι ιστορίες μας μοιάζουν. Έχουμε κάνει παρόμοιες διαδρομές και με εμπνέει πολύ». Ο Jonah Hauer-King υποδύεται τον πρίγκιπα Έρικ. «Ο Έρικ είναι ευγενικός, συμπονετικός και περιπετειώδης» λέει ο ηθοποιός για τον χαρακτήρα. «Αλλά όταν τον συναντάμε για πρώτη φορά, είναι κάπως χαμένος. Δεν ξέρει ποιος είναι και το πνεύμα του είναι ανήσυχο. Γι’ αυτό τον ελκύει η θάλασσα και το άγνωστο». Ο DeLuca λέει, «Θέλαμε ο Έρικ να είναι παθιασμένος και συναισθηματικός. Να αναζητά αυτά που λαχταράει και η Άριελ, να έχει περιπετειώδες πνεύμα και εσωτερικό σθένος. Ο Jonah το έχει αυτό. Όλοι τον αγαπούν. Ενδιαφέρεται για τους άλλους, είναι τρυφερός, έξυπνος και η κάμερα τον αγαπά». «Αναζητήσαμε τρόπους να διευρύνουμε την ιστορία» , εξηγεί ο DeLuca, «αλλά και να πάρουμε χαρακτήρες όπως ο Έρικ, για παράδειγμα, και να δείξουμε το ταξίδι του: πώς λειτουργεί μέσα στην ιστορία. Οπότε, χτίσαμε το παρελθόν του και τα θέματα που αντιμετωπίζει, τα οποία είναι παρόμοια με αυτά που περνάει η Άριελ. Νιώθει εκτός τόπου και χρόνου, όπως και εκείνη, και δεν πιστεύει ότι οι γύρω του τον ακούνε».

Διαβάστε   Οι Ζωές που δεν Έζησα

Η δύο φορές υποψήφια για Όσκαρ Melissa McCarthy είναι η Ούρσουλα, η εκδικητική και σκληρή μάγισσα της θάλασσας, μισή γυναίκα/μισή χταπόδι. Την έχει εξορίσει ο αδελφός της, Βασιλιάς Τρίτωνας, και εκείνη σχεδιάζει την εκδίκησή της. Ονειρεύεται μια μέρα να κυριεύσει τη θάλασσα. «Ποτέ δεν σκέφτηκα ότι θα υποδυθώ έναν τόσο εμβληματικό ρόλο» λέει η McCarthy. «Είναι υπέροχη και έντονη, τη φαντάζομαι με ένα μαρτίνι και ένα τσιγάρο στο χέρι. Είναι ύπουλη, αλλά τη συμπονώ γιατί είναι απόκληρη». Η McCarthy συνεχίζει, «Στο λημέρι της έχει μια συλλογή από θησαυρούς. Έχει κρανία, αχιβάδες, μαργαριτάρια και ενθύμια από όσους την έχουν προδώσει. Είναι ένα σκοτεινό μέρος και θυμίζει μπουντουάρ. Στόχος μου ήταν να δημιουργήσω μια κακιά που μπορείς να αγαπήσεις και να μισήσεις την ίδια στιγμή». Τον Βασιλιά Τρίτωνα υποδύεται ο βραβευμένος με Όσκαρ Javier Bardem. «Η σχέση με την κόρη του μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα» , λέει ο Bardem, «γιατί παρόλο που την αγαπάει πολύ, ο τρόπος του δεν είναι ο καλύτερος. Πρέπει να ωριμάσει και να αντιμετωπίσει αυτό που φοβάται περισσότερο, δηλαδή την ελευθερία της κόρης του, την ανεξαρτησία της. Αυτή η σύγκρουση είναι πολύ ενδιαφέρουσα».

Ο βραβευμένος με Tony Daveed Diggs δίνει τη φωνή του στον Σεμπάστιαν, το καβούρι που εκτελεί χρέη συμβουλάτορα του Βασιλιά Τρίτωνα. Ο Σεμπάστιαν αναγκάζεται συχνά να είναι ο φύλακας της Άριελ, για να δίνει αναφορά στον βασιλιά. Μοιάζει δύστροπος και αγχώδης, αλλά της έχει αδυναμία. «Ο Σεμπάστιαν παίρνει τη δουλειά του στα σοβαρά» λέει ο Diggs. «Είναι αυτός στον οποίο στρέφεται ο Τρίτωνας για τις σοβαρές αποφάσεις». Η Σκατλ, με τη φωνή της Awkwafina, είναι ένας νευρωτικός, χαζούλης θηλυκός γλάρος, που πιστεύει ότι γνωρίζει τα πάντα για τους ανθρώπους και στην οποία βασίζεται η Άριελ για πληροφορίες. Ενώ τις περισσότερες φορές δεν ξέρει τι της γίνεται, είναι πιστή στην Άριελ. « Η Σκατλ ζει σε στεριά και θάλασσα και κυκλοφορεί και στους δύο κόσμους, οπότε βοηθάει την Άριελ ως συνδετικός κρίκος με τον κόσμο των ανθρώπων» εξηγεί η Awkwafina.

Ο Jacob Tremblay είναι η φωνή του Φούσκα, ενός συνεσταλμένου ψαριού που είναι κολλητός της Άριελ. Είναι γοητευτικός, ανώριμος και νευρικός. Τη θετή μητέρα του Έρικ, τη Βασίλισσα, υποδύεται η καταξιωμένη ηθοποιός Noma Dumezweni. Η Βασίλισσα έχει πολύ συγκεκριμένο όραμα για το μέλλον του γιου της και οι απόψεις τους συγκρούονται. Έχει μεγαλώσει τον Έρικ σαν παιδί της και είναι υπερπροστατευτική. Είναι, όμως, ευγενική και κυβερνάει με σοφία και συμπόνοια. Ο Art Malik υποδύεται τον Κύριο Γκρίμσμπι, τον καλοπροαίρετο και σοφό πρωθυπουργό που είναι και πατρική φιγούρα για τον Έρικ. Λειτουργεί ως ενδιάμεσος ανάμεσα στον Έρικ και τη Βασίλισσα και συμπάσχει με το δίλημμα του Έρικ. Σχολιάζοντας το άρτιο καστ, ο Marshall λέει, «Είναι σπάνιο να έχεις ένα καστ με τέτοιο εύρος και ταλέντο. Ήμουν απόλυτα συνειδητοποιημένος όσο κάναμε τις πρόβες και το γύρισμα ότι είχαμε συγκεντρώσει ένα πραγματικά αξιόλογο καστ, που ήταν γραφτό να ενσαρκώσει τους ρόλους».

«Η Μικρή Γοργόνα είναι μια ιστορία αγάπης με πολλούς, διαφορετικούς τρόπους» λέει ο σκηνοθέτης/παραγωγός Rob Marshall. «Έχει να κάνει με το να βρεις την αδελφή ψυχή σου, να βρεις κάποιον να συνδεθείς. Κι αυτό βρίσκουν η Άριελ και ο Έρικ. Μαζί αρχίζουν να καταρρίπτουν τα τείχη και τα σύνορα ανάμεσα σε δύο διαφορετικούς κόσμους και να παλεύουν ενάντια στις προκαταλήψεις». Κανείς άλλος πέρα από τον Rob Marshall δεν θα μπορούσε να έχει επιτύχει ως σκηνοθέτης αυτής της ταινίας. «Ο Rob ξέρει τα πάντα από το λέπι της ουράς της γοργόνας μέχρι το πώς να κάνει γύρισμα με γερανό στη Σαρδηνία. Έχει πάθος για αυτό που κάνει και για το πώς το κάνει και έχει πάντα θετική στάση» λέει ο Javier Bardem. Η McCarthy λέει, «Δεν έχω ξαναδουλέψει σε τέτοιο σετ. Υπήρχε συνέπεια και ζεστασιά και όλα ήταν μελετημένα. Όλοι θέλουν να συνεργάζονται με τον Rob, επαγγελματίες από κάθε τμήμα, κι εγώ, όπως και το υπόλοιπο καστ, έμεινα έκθαμβη με την τέχνη του». Σύμφωνα με τον Jonah Hauer-King, « Όλοι εμπιστεύονται το όραμα του Rob, το γούστο του και δεν έχω ξανανιώσει τόσο ασφαλής στα χέρια σκηνοθέτη. Δεν ξέρω αν είναι επειδή προέρχεται από το περιβάλλον του θεάτρου, αλλά ο Rob είναι πολύ καλός στο να κάνει τους άλλους να νιώθουν σημαντικοί στη διαδικασία».

Διαβάστε   1968: Στιγμές ομοψυχίας και περηφάνιας με την ΑΕΚ...

«Είμαι ενθουσιασμένη που το κοινό θα ανακαλύψει μια ιστορία που νομίζει ότι ξέρει ήδη, αλλά θα αποκαλύψει κάτι πραγματικά κουλ και νέο» λέει η Awkwafina, που δίνει τη φωνή της στη Σκατλ. Η McCarthy συμφωνεί, «Αυτή η ταινία θα πάρει τα μυαλά των θεατών. Είναι ο ορισμός της κινηματογραφικής εμπειρίας και έχει ό,τι χρειάζεται
μια ταινία. Δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο». Ο Marshall λέει καταλήγοντας, «Στην ταινία ακούγεται ένα καινούργιο τραγούδι για τα αχαρτογράφητα νερά, που περιγράφει κάτι που όλοι νιώσαμε σε αυτό το ταξίδι. Είχαμε τεράστιες προκλήσεις, γυρίσαμε ένα υποβρύχιο μιούζικαλ όπου κάθε στιγμή πρέπει να είναι χορογραφημένη εκ των προτέρων, είχαμε και μια πανδημία που ξέσπασε μία εβδομάδα πριν το γύρισμα, οπότε παγώσαμε τη διαδικασία για επτά μήνες. Το ξεπεράσαμε όλα σαν ομάδα. Ξέραμε όλοι ότι δουλεύουμε πάνω σε κάτι πολύ ιδιαίτερο, μια εμβληματική ιστορία που έχει αγγίξει εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Όπως και η Άριελ, όλοι νιώσαμε το κίνητρο να ανακαλύψουμε κάτι καινούργιο, κάτι σπάνιο, κάτι που υπήρχε μόνο στη φαντασία μας. Ήταν ένα άλμα πίστης που κάναμε μαζί που όχι μόνο μας έφερε κοντά, αλλά μας χάρισε και μια θαυμάσια ταινία».

Από την πρώτη μέρα ο Rob Marshall τόνισε πόσο σημαντικό ήταν να υπάρχει ο ρεαλισμός της στεριάς και η μαγεία της θάλασσας. Ήθελε να εξασφαλίσει ότι τα πάντα πάνω στη στεριά είναι ριζωμένα στην πραγματικότητα και μοιάζουν όσο πιο ρεαλιστικά και αυθεντικά γίνεται, για να δείξει καλύτερα τη διαφορά ανάμεσα στους δύο κόσμους. «Υπάρχουν δύο κόσμοι στην ταινία, ο πάνω κόσμος, που είναι αληθινός, και ο υποβρύχιος κόσμος που είναι μαγικός, εκεί ζουν γοργόνες, τα καβούρια τραγουδούν και οι γλάροι μιλάνε» λέει ο Marshall. «Ο υποβρύχιος κόσμος είναι εντελώς ψηφιακός και όλα πάνω από την επιφάνεια είναι ρεαλιστικά σε στιλ κλασικής ταινίας εποχής. Και επειδή πρόκειται για μιούζικαλ ήταν σαν να ετοιμάζαμε τρεις ταινίες ταυτόχρονα». Οι τρεις φίλοι της Άριελ έχουν αλλάξει για τη νέα ταινία. Ο Φούσκας είναι ένα τροπικό ψάρι του είδους Timid Damselfish. Η εμφάνιση του Σεμπάστιαν είναι εμπνευσμένη από το κουβανέζικο καβούρι στεριάς με κινήσεις δανεισμένες από το λευκό καβούρι. Η Σκατλ της νέας ταινίας είναι ένα ασπρόμαυρο πουλί γνωστό ως Gannet.

Ο σκηνογράφος John Myhre και η ομάδα του πέρασαν ατελείωτες ώρες κάνοντας έρευνα πάνω σε υλικό για τη θάλασσα, ντοκιμαντέρ και εικόνες του μαγικού και χρωματιστού κόσμου που υπάρχει κάτω από την επιφάνεια του νερού, για να εμπνευστούν για το βασίλειο του Τρίτωνα, τη σπηλιά της Άριελ και το λημέρι της Ούρσουλα. Κάθε περιοχή είχε τον δικό της ξεχωριστό σχεδιασμό με διαφορετικά χρώματα και τόνους. Από τα ανοιχτά μπλε του ωκεανού στην επιφάνεια κοντά στην σπηλιά της Άριελ, μέχρι τους μοβ τόνους που εκφράζουν τον νοσηρό κόσμο της Ούρσουλα στο βάθος του ωκεανού, όλα τα χρώματα της ταινίας συνεισφέρουν στην αφήγηση της ιστορίας. Οι υποβρύχιες σκηνές δεν γυρίστηκαν μέσα σε νερό, αλλά με μια τεχνική που ονομάζεται dry-for-wet, σε ένα περιβάλλον με blue screen και τους ηθοποιούς με εξάρτυση τελευταίας τεχνολογίας με καλώδια και τραμπάλες. Οι ηθοποιοί κρέμονταν συχνά από ιμάντες ασφαλείας με ένα αντίβαρο στο πίσω μέρος για να αιωρούνται και να μπορούν να αναπαραστήσουν την υποβρύχια κίνηση. «Πώς θα δείχναμε τη Melissa McCarthy να ανεβαίνει ψηλά και να βυθίζεται μετά χωρίς βαρύτητα;» λέει χαρακτηριστικά ο Rob Marshall. «Αυτό είναι από τα πρώτα πράγματα που έπρεπε να σκεφτούμε με τον σκηνογράφο John Myhre, πέρα από τον σχεδιασμό των σκηνικών. Οι ηθοποιοί υποβοηθούνταν από ειδικά ανυψωτικά μηχανήματα, τα οποία είναι σαν τεράστιοι κυκλικοί δίσκοι που περιφέρονται γύρω τους. Όλες οι κινήσεις έπρεπε να είναι ειδικά χορογραφημένες και ολόκληρες ομάδες από κασκαντέρ βοηθούσαν τους χαρακτήρες να κινούνται στον χώρο». Η Melissa McCarthy, που υποδύεται τη μάγισσα Ούρσουλα η οποία είναι μισή γυναίκα/μισή χταπόδι, λέει για την εμπειρία στο γύρισμα, «Οι κινήσεις της Ούρσουλα έχουν ροή και είναι σαν να γλιστράει. Τα πλοκάμια τα χειρίζονταν χορευτές, οπότε κάθε φορά που κινούμουν είχα οκτώ εκπληκτικούς χορευτές, ο καθένας με το πλοκάμι του. Μεγάλη πολυτέλεια να μπορείς να νιώσεις σαν χταπόδι».

Την παράσταση στην ταινία κλέβει μία υποβρύχια χορογραφία (για το τραγούδι «Under The Sea») στην οποία εκτός από την Άριελ συμμετέχουν αστερίες, πεταλίδες, καπόνια, χέλια, θαλάσσιες χελώνες, χταπόδια, μέδουσες και πολλά άλλα όντα της θάλασσας. Για να ολοκληρωθεί η σκηνή χρειάστηκαν δύο χρόνια, ενώ επιστρατεύτηκαν επαγγελματίες χορευτές του ιδρύματος Alvin Ailey για να δανείσουν τις κινήσεις στους στα (ψηφιακά) θαλάσσια πλάσματα. «Σε ένα πλάνο της σεκάνς υπάρχουν πάνω από 500 πλάσματα» εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Μοιάζει αβίαστο, αλλά πιστέψτε με, ήταν μία υπεράνθρωπη προσπάθεια από τη μεριά μας. Το τελικό αποτέλεσμα είναι θεαματικό». Η ταινία ανοίγει με τον πρίγκιπα Έρικ και ένα πλήρωμα 50 ναυτών να σαλπάρουν από λιμάνι σε λιμάνι πάνω σε ένα εντυπωσιακό πλοίο. Το πλοίο κατασκευάστηκε στις πραγματικές του διαστάσεις με μήκος 50 μέτρα, ύψος 15 μέτρα και βάρος 60 τόνους. Το πλοίο του πρίγκιπα Έρικ ήταν περιτριγυρισμένο από ανεμιστήρες, κανόνια νερού και δεξαμενές με χιλιάδες γαλόνια νερού το οποίο εξαπολυόταν στο κατάστρωμα για τις σκηνές της καταιγίδας. « Όλα ήταν μούσκεμα» περιγράφει ο διευθυντής φωτογραφίας Dion Beebe. «Κάμερες, φώτα, ηθοποιοί, συνεργείο. Μπορεί να ήμασταν σε ένα στούντιο στη μέση του χειμώνα στο Λονδίνο, αλλά νιώθαμε ότι ήμασταν εν μέσω θύελλας στη θάλασσα».

Διαβάστε   Στέλλα Θεοδωράκη: εισέπραξα και από προοδευτικούς ανθρώπους, μια δυσκολία να αποδεχτούν τον “άλλο”...

Το ειδυλλιακό σκηνικό της μπλε θάλασσας όπου ο Σεμπάστιαν, η Σκατλ και ο Φούσκας προσπαθούν να κάνουν τον Έρικ και την Άριελ να φιληθούν, κατασκευάστηκε σε στούντιο και περιλάμβανε μία πραγματική παραλία, αληθινά καράβια, έναν καταρράκτη και μία ιτιά ύψους 10 μέτρων. Η κατασκευή του σκηνικού έγινε για να βοηθήσει στη μετάβαση από μία εξωτερική σκηνή που γυρίστηκε σε στούντιο με blue screen σε πραγματική τοποθεσία της Σαρδηνίας. Τον Μάιο του 2021, η παραγωγή μεταφέρθηκε στη Σαρδηνία για μερικές εβδομάδες. Η ταινία χρειαζόταν μία πραγματική τοποθεσία εντός Ευρώπης, μία απομακρυσμένη παραλία όπου η Άριελ σώζει τον Έρικ, αλλά και για την τελική σκηνή της ταινίας. « Ήταν σημαντικό να βρούμε μία τοποθεσία που να εκφράζει την επική διάσταση της ταινίας» λέει ο σκηνοθέτης. «Η Σαρδηνία τα έχει όλα. Το κρυστάλλινα μπλε νερά, τη δραματική ακτογραμμή, τους απότομους γκρεμούς, τους πύργους, τις μεγάλες παραλίες, τους αγροτικούς δρόμους». Η σκηνή του φινάλε χρειαζόταν πάνω από 100 κομπάρσους, μισούς στο νερό και μισούς στην ξηρά, γεγονός που έκανε τη σκηνή απαιτητική τόσο δημιουργικά όσο και για λόγους ασφαλείας. Οι κομπάρσοι έπαιζαν χαρακτήρες που είναι μισοί άνθρωποι μισοί ψάρια και εκπροσωπούσαν διαφορετικές ηλικίες, εθνικότητες, φύλα, σωματότυπους και αναπηρίες. Για τη σκηνή χρειάστηκαν περίπου 100 άτομα στο συνεργείο, πολλοί εκ των οποίων ήταν στο νερό, σε σχεδίες και σε καραβάκια.

Οι πιο εκθαμβωτικές εμφανίσεις της ταινίας ανήκουν στην Άριελ και τις έξι αδελφές της, εκ των οποίων η καθεμία εκπροσωπεί μία από τις επτά θάλασσες. Οι κόρες του Βασιλιά Τρίτωνα είναι η Κασπία, η Ίντιρα, η Καρίνα, η Μάλα, η Πέρλα, η Ταμίκα και η Άριελ. «Αποφασίσαμε να αντλήσουμε από τη μυθολογία του Τρίτωνα και του υποβρύχιου κόσμου» εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Το να έχουμε επτά αδελφές από επτά θάλασσες έδωσε μια πιο παγκόσμια αίσθηση». Η ενδυματολόγος Colleen Atwood περιγράφει πώς εμπνεύστηκε για τις κόρες του Τρίτωνα. «Τα εξωτικά ψάρια ήταν η έμπνευσή μας για να σχεδιάσουμε τις ουρές και τα μαλλιά των κοριτσιών που ζουν κάτω από την επιφάνεια του νερού» λέει η Atwood. «Δεν υπάρχει πιο όμορφη πηγή έμπνευσης από τους ωκεανούς και τα ψάρια που ζουν εκεί». Η γκαρνταρόμπα των επτά αδελφών είχε στοιχεία από κοχύλια μέχρι χρυσές κορδέλες, φύκια και κοράλλια. Δημιουργήθηκαν πολλές εκδοχές ουρών για να εξυπηρετούν τις φωτιστικές προτιμήσεις των σκηνών και η ομάδα των οπτικών εφέ χρειάστηκε εκδοχές σε γκρι χρώμα για να τις σκανάρει και να τις χρησιμοποιήσει στο post-production.

Η εμφάνιση της Άριελ τιμά την πρωτότυπη ταινία με τη βασική χρωματική παλέτα, αλλά πηγαίνει παραπέρα με νέες και φρέσκιες πινελιές. Τα μαλλιά της Άριελ βασίζονται πολύ στο φυσικό μαλλί της Halle Bailey, ειδικά στις μπούκλες της, τις οποίες τύλιξαν με άλλες κόκκινες και κοκκινωπές τούφες. Στο πλοίο του πρίγκιπα Έρικ το πλήρωμα φτάνει τους 50 ναύτες, συμπεριλαμβανομένων κομπάρσων, χορευτών και κασκαντέρ. Για να ντυθούν χρειάστηκαν 250 κοστούμια, γιατί ο κάθε χαρακτήρας έχει πάνω από μία αλλαξιά. Τα ρούχα τους έχουν ρίγες ζωγραφισμένες στο χέρι, στα χρώματα του Βασιλικού Ναυτικού. Από την έρευνα που έκανε η ενδυματολόγος Colleen Atwood ανακάλυψε ότι οι περισσότεροι ναύτες ήξεραν να ράβουν γιατί μπάρκαραν για καιρό. Έτσι η ενδυματολογική ομάδα έραψε στο χέρι το μεγαλύτερο κομμάτι της γκαρνταρόμπας τους. Για το κουστούμι της Ούρσουλα, η ενδυματολόγος Colleen Atwood οραματίστηκε το στιλ της εμφάνισης της Ούρσουλα σαν ένα συνδυασμό cocktail dress και χταποδιού. «Την φαντάστηκα σαν κάποια που φοράει ένα cocktail dress όλη μέρα» λέει η ενδυματολόγος.

 

Η Μική Γοργόνα (The Little Mermaid, 2023)

Σκηνοθεσία: Rob Marshall

Ηθοποιοί: Halle Bailey, Daveed Diggs, Jacob Tremblay, Awkwafina, Jonah Hauer-King, Noma Dumezweni, Javier Bardem, Melissa McCarthy

Διάρκεια: 135’

Η ταινία θα κάνει πρεμιέρα στους κινηματογράφους την Πέμπτη 25 Μαΐου  2023