Έντεκα σεναριογράφοι από έξι χώρες στο πρώτο συλλογικό δημιουργικό εργαστήρι για showrunner του Netflix

Νότια Αφρική. Ιταλία. Τουρκία. Γερμανία. Γαλλία. Αίγυπτος. Έντεκα σεναριογράφοι από έξι χώρες συναντήθηκαν τον Νοέμβριο στο Άμστερνταμ στο πρώτο συλλογικό δημιουργικό εργαστήρι για showrunner του Netflix.

Μέσα σε διάστημα δυόμισι ημερών, οι σεναριογράφοι αυτοί συμμετείχαν σε μια σειρά από διαφορετικές, διεισδυτικές συνεδρίες που κάλυψαν ολόκληρο το φάσμα της δημιουργικής διαδικασίας, από την ομάδα των σεναριογράφων μέχρι και τη μετα-παραγωγή.

Το εργαστήρι ξεκίνησε με ένα εγκάρδιο δείπνο με οικοδέσποινα την Κέλι Λούγκενμπιλ, αντιπρόεδρο πρωτότυπων σειρών. Η βραδιά ολοκληρώθηκε με έναν εμψυχωτικό λόγο της Λούγκενμπιλ που ενθάρρυνε τους προσκεκλημένους σεναριογράφους να πάρουν τον έλεγχο των δημιουργικών τους οραμάτων.

Την πρώτη ημέρα, οι σεναριογράφοι παρακολούθησαν μια εισαγωγή στο τι σημαίνει να είσαι showrunner. Η συνεδρία αυτή κάλυψε τα πάντα, από τις βέλτιστες στρατηγικές επάνδρωσης της ομάδας σεναριογράφων μέχρι και τη διαδικασία σημειώσεων, ειδικότερα τη λήψη των σημειώσεων από τους δημιουργούς και την παραχώρησή τους στους υπόλοιπους σεναριογράφους της σειράς. Οι σεναριογράφοι είχαν επίσης χρόνο να συζητήσουν με δημιουργούς του Netflix συγκεκριμένα για τη δημιουργική διαδικασία.

Η δεύτερη ημέρα ξεκίνησε με τους καταξιωμένους showrunner Τζέισον Τζορτζ (από το Narcos του Netflix) και Ρίνα Μίμουν (Everwood) που διηύθυναν μια άσκηση, μέσα από την οποία οι σεναριογράφοι έπρεπε να γράψουν έναν πιλότο και να δομήσουν μια ολοκληρωμένη σειρά έξι επεισοδίων. Στη συνέχεια, ακολούθησε μια συζήτηση με επικεφαλής την Εμ-Κέι Κένεντι από την ομάδα υλοποίησης της παραγωγής, η οποία παρουσίασε στην τάξη τον ρόλο του showrunner στα στάδια της προ-παραγωγής και των γυρισμάτων. Η Κένεντι έδωσε επίσης σημαντικές πληροφορίες για την παρουσία των σεναριογράφων στο σετ, πολλοί από τους οποίους δεν είχαν ποτέ την ευκαιρία να παρευρεθούν στο σετ στη χώρα τους.

Διαβάστε   Έρωτας στα χρόνια της... τεχνητής νοημοσύνης

Πάνω: Πόρσια Γκουμέντε (Νότια Αφρική), Νικόλ Νόργουντ (διευθύντρια διεθνούς πρωτότυπου περιεχομένου του Netflix), Αμίντ Λιουά (Γαλλία), Χάτεμ Ελ Κασφ (Αίγυπτος), Μερτ Βαϊκάλ (Τουρκία), Αϊλίν Γκίμπσον Φάνκε (σύμβουλος), Κρίστοφερ Μακ (διευθυντής δημιουργικών ταλέντων του Netflix) και Ατασάι Κοτς (Τουρκία).

Κάτω: Έβρεν Σιτ (Τουρκία), Νικόλα Γκουαλιανόνε (Ιταλία), Ελεονόρα Τρούκι (Ιταλία), Φρεντερίκ Γκαρσία (Γαλλία), Σάντι Αμπντούλ Λάτιφ (Αίγυπτος), Νίκο Σουλτς-Ντόρνμπουργκ (Γερμανία)

Ο Λίο ντε Γουλφ και η Γκίλιαν Μακί, από τα τμήματα μετα-παραγωγής και οπτικών εφέ αντίστοιχα, έδωσαν εν συνεχεία στους σεναριογράφους οδηγίες για τα τελικά βήματα παράδοσης μιας σειράς, συμπεριλαμβανομένου και του μοντάζ, των χρωμάτων και των οπτικών εφέ. Μετά, ο Λάρι Τανζ, αντιπρόεδρος διεθνούς πρωτότυπου περιεχομένου, έκανε με τους σεναριογράφους μια εις βάθος συζήτηση για την υπηρεσία του Netflix. Ως αποχαιρετιστήριο δώρο, το Netflix ανέθεσε σε έναν επαγγελματία φωτογράφο να τραβήξει τα πορτρέτα των σεναριογράφων για τη σελίδα τους στο IMDB και για λοιπούς διαφημιστικούς σκοπούς.

Το εργαστήρι του Άμστερνταμ συνάδει χρονικά με τη συνεχή επέκταση του Netflix σε εγχώριο περιεχόμενο στις εν λόγω χώρες. Όλοι οι προσκεκλημένοι σεναριογράφοι είχαν εργαστεί στο παρελθόν σε πρωτότυπες σειρές του Netflix, μεταξύ άλλων στα Baby και Υπόγεια Πόλη από την Ιταλία, Το Δώρο από την Τουρκία και σε δύο σειρές από τη Γαλλία: το πρόσφατο Θανάσιμο Δίδυμο και το The Eddy που θα κυκλοφορήσει σύντομα.

“Είμαι ευγνώμων στο εργαστήρι για showrunner που μου υπενθύμισε ότι το γράψιμο είναι μια συνεχής διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται τη στιγμή που το έργο παρουσιάζεται στην οθόνη”, δήλωσε η συμμετέχουσα Έβρεν Σιτ. Η Τουρκάλα Σιτ έχει εργαστεί στην πρωτότυπη τουρκική σειρά του Netflix Το Δώρο, που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στις 27 Δεκεμβρίου. “Πλέον, έχω πολύ πιο ισχυρό κίνητρο για τον συνολικό μου ρόλο ως showrunner”.

Διαβάστε   Ο Μπρους Σπρίνγκστιν στο Μπρόντγουεϊ

Παρόλο που το εργαστήρι είναι το πρώτο στο είδος του για το Netflix, η εταιρεία έχει δείξει τη δέσμευσή της σε πρωτοεμφανιζόμενους showrunner από όλο τον κόσμο πολλές φορές στο παρελθόν. Η σειρά Το Σπίτι των Λουλουδιών προέρχεται από τον πρωτοεμφανιζόμενο στην τηλεόραση Μανόλο Κάρο από το Μεξικό. Η Σεξουαλική Αγωγή σηματοδοτεί την πρώτη σειρά της Βρετανής σεναριογράφου Λόρι Ναν. Οι συν-δημιουργοί της σειράς Χάος Λιορ Ραζ και Άβι Ισαχάροφ, και οι δύο από το Ισραήλ, εργάζονται επίσης σε μια δεύτερη σειρά για το Netflix, όπως και η Βρετανή ηθοποιός και σεναριογράφος Τσάρλι Κόβελ από το The End of the F***ing World. Το ζευγάρι από τη Γερμανία Μπάραν μπο Οντάρ και Γιάντγιε Φρίζε, οι συν-δημιουργοί της σειράς Σκοτάδι, υπέγραψαν το 2018 συμφωνία γενικής συνεργασίας με το Netflix.

“Εμπλουτίζοντας διαρκώς τη συλλογή μας από πρωτότυπο εγχώριο περιεχόμενο, καταλαβαίνουμε ότι καθίσταται ολοένα και πιο σημαντικό να ενισχύουμε και να ενθαρρύνουμε νέες φωνές στις αναπτυσσόμενες αγορές μας”, δήλωσε η Νικόλ Νόργουντ, διευθύντρια διεθνούς πρωτότυπου περιεχομένου στην Ιταλία. “Πιστεύουμε ότι το πρόγραμμα αυτό θα προσφέρει σε σεναριογράφους τις βάσεις για να ξεκινήσουν την καριέρα τους ως showrunner και θα τους βοηθήσει να τελειοποιήσουν τα προσόντα τους έτσι ώστε να μπορούν να τα μεταλαμπαδεύσουν σε νέες γενιές σεναριογράφων”.

— Κέιτ Στάνχοουπ

Η Κέιτ Στάνχοουπ είναι μέλος της ομάδας επικοινωνίας.

Η φωτογραφία είναι ευγενική παραχώρηση της Βικτόρια Ουσκάνοβα

 

Σχετικά Θέματα

Διαβάστε   Οι "μπάρα μπράβας" στο επίκεντρο της νέας αργεντίνικης σειράς του Netflix, «Puerta 7»